וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריזה ודיעה קדומה: "יס" משיקה את הערוץ הים-תיכוני

26.9.2000 / 16:42

למרות שאנשי השיווק של חברת הלווין מתאמצים להגדיר את הערוץ החדש כ"יצירה מקורית בשביל הישראלי החדש", ספק אם הוא פונה למגזרים רבים באוכלוסיה; בין הכוכבים: אלי יצפאן, נטלי עטיה, סמי הורי והמזרחי הזועם נתן זהבי

מאת גלי סימן-טוב

חברת הלווין "יס" השיקה היום בטקס חגיגי את ערוץ הבית האחרון שלה, "בריזה". זהו אחד מהערוצים אותם בנתה החברה במיוחד לצרכן הישראלי.

בריזה מוגדר כ"ערוץ ישראלי ים-תיכוני" ופונה בעיקר לקהל יעד מסוים - המזרחיים.
למרות שבערוץ מנסים לפנות לחתך רחב יותר של צופים ולהציג "ישראלי-חדש", "טלוויזיה בשביל העם, של העם", "יצירה מקורית חדשה של אנשים למען אנשים שימצאו בה בית חם", כפי שהגדירו היום אנשי החברה את הבייבי החדש שלהם, ספק אם תכני הערוץ אכן פונים לאוכלוסיות ומגזרים רבים.

הערוץ ישדר 24 שעות ביממה, מהן תשע שעות חדשות ושידורים חוזרים בכל השאר, כאשר 30 אחוז מהתוכניות שישדרו הן הפקות מקור, ו- 70 אחוז רכש.

"'בריזה' היא אלטרנטיבה מלאה למזרחיות. היא מגדירה את הזהות האמיתית, מנפצת סטריאוטיפים של המזרחי הימני בעיירות הפיתוח ומספקת אלטרנטיבה חילונית וסדר יום שלם וייחודי לז'אנר הזה, תוך ניפוץ סטיגמות", אמרו היום מנהלי הערוץ.

האמנם? בריזה מציעה אומנם מספר הפקות ישראליות מקוריות, אך גם מהן לא ניתן לזהות את הניסיון להשתחרר מסטריאוטיפים ולשבור סטיגמות קיימות.

וגם אבי ביטר

סמי הורי ונטלי עטיה, "הדור הבא של המזרחיים", ינחו את תוכנית הכישרונות "המלך הבא" שמאיימת על "בראוו" השכנה ותארח מידי שבוע שישה כישרונות צעירים ומבוגרים שחולמים להיות זמרים.

אלי יצפאן יספק את השילוב בין הטברנה של ערוץ 1, ודודו טופז של הערוץ השני בתוכנית אירוח בשם "חריף באוזן". יצפאן יארח אמנים מתחום היצירה הים-תיכונית, ואיך אפשר מבלי להחליף בכל תוכנית מספר דמויות להנאת הצופים.

מרגלית צנעני, שלא נחלה הצלחה מסחררת בערוץ המסחרי, מגיעה ללווין כדי להביא לנו ריחות וטעמים ממטבחים פרטיים בשכונות, עיירות וכפרים בכל הארץ. היא תערוך קניות בשוק המקומי או במכולת השכונתית בסכום של 100 שקלים בכל תוכנית, ובמצרכים יצטרכו הסבתות והדודות לבשל מטעמי עדות.

מיכל שביט, מירי בוהדנה ויוסי צברי יגישו מידי יום בשמונה בערב תוכנית קליפים ישראלית ים תיכונית, אבל בגלל שאין לנו יותר מידי קליפים כאלו יאלצו השלושה להגיש את ה "אם.טי.וי הים-תיכוני" עם שלמה ארצי, ריטה ומוזיקה מחו"ל.

נתן זהבי, עצבני בדרך-כלל, יתרגם את ההצלחה הרדיופונית שלו לתוכנית טלוויזיה בה ישתתפו אורחים מזדמנים עימם יתווכח זהבי על כל נושא שבוער. לצדו של זהבי תפאורה דמוי אולפן רדיו שם תשב גילי תמיר, מבזקנית גלי צה"ל, שתהיה מגישת המשנה.

התשובה של בריזה לדנה מודן ואייל קיציס הוא לא אחר מאבי ביטר שיפרוץ בתוכנית לייט נייט ויארח אנשים עם סיפורים אנושיים מהחיים שכמו נלקחו מסרטים טורקיים. גם "שמש" חוזרת בפרודיה על אריה דרעי ומאמיניו כאשר צביקה הדר הרומני מסתבך ונכנס לכלא.

יהיו גם סרטים קורעי לב וסוחטי דמעות מאיטליה, הודו, צרפת, מרוקו, לוב, אלג'יר ופלסטין והופעות נוסטלגיות מפסטיבל סן-רמו האגדי שישודרו בערב יום שישי.
לקינוח מציע הערוץ טלנובלות קורעות לב: "רוחות של תשוקה" הצרפתית ו"סערת רגשות" ההודית, שעוסקות בנשים שרוצות לפרוץ ולשבור מוסכמות חברתיות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully