וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת אבו ג'מוסי: השר לנדאו יזמן נציבת השב"ס לבירור

ורד כהן-ברזילי

5.5.2002 / 22:24

העציר הבטחוני, גדול גנבי הרכב, נמלט ממשאית עצירים כשהוא כבול בידיו וברגליו; נחשד בהנחת מטען בביתו של קצין חיל הים; הנציבה אדטו החליטה להשעות 10 סוהרים עד סיום בדיקת הפרשה

השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו, יזמן לבירור את נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר אורית אדטו, בעקבות פרשת בריחתו של העציר הביטחוני הפלסטיני, מוחמד סלמאן אבו ג'מוסי, ממשאית אסירים של השירות הבוקר. בגלי צה"ל דווח, כי לנדאו אמר שהוא רואה בחומרה את בריחת אבו ג'מוס והודיע שבכוונתו לעקוב אישית אחר הפקת הלקחים בפרשה.

בעקבות הבריחה, החליטה אדאטו בצהריים להעביר מתפקידם 10 סוהרים מיחידת "נחשון". הסוהרים הושעו מתפקידם עד סיום הבדיקה שתיערך בשב"ס בנושא.

אבו ג'מוסי (המכונה "כושי"), בן 25 מטול כרם, היה כבול ברגליו ובידיו לאסיר אחר במהלך הנסיעה. המשאית ממנה ברח היתה נעולה ומסורגת ואת האסירים ליוו שומרים חמושים. כעת בודקים כיצד הצליח להימלט מהרכב הנוסע.

המשאית היתה בדרכה מבית המעצר "ניצן" לבית משפט צבאי, שם אמור היה להישפט בגין ניסיון רצח ואחזקת חומרי חבלה. אבו ג'מוסי מרצה עונש מאסר בן חמש שנים וחודשיים על גניבת כלי רכב.

ובתפקיד הודיני: אבו ג'מוסי

מבדיקה ראשונית עולה כי אבו ג'מוסי הצליח לפתוח חלון או דלת ולהימלט דרכם. בשירות בתי הסוהר הקימו צוות חקירה מיוחד בראשות תת גונדר אבי ועקנין, לבדיקת נסיבות בריחתו של העצור. כמו כן ידוע כי אבו ג'מוסי הצליח לברוח ממעצר כמה פעמים בעבר, ובפעם האחרונה נמלט מכלי רכב משטרתי, הדומה למשאית ממנה ברח היום. כוחות משטרה ממרחב העמקים, התפרסו באזור ומחפשים אחר העציר הנמלט.

בנובמבר 2001, ניהלה המשטרה אחריו מצוד גדול ברמת השרון. אבו ג'מוסי, שנפצע מכדור ברגלו ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, גרם באותו אירוע לחרדה גדולה בעיר. הוא ידוע כעבריין גדול שפרץ לבתים רבים.

אבו ג'מוסי חשוד כי באוקטובר 2001 הניח מטען חבלה, בביתו של קצין בכיר בחיל הים, אל"מ נתן ברק. אל"מ ברק גילה את המטען לפני שהתפוצץ והשליכו מביתו. לא היו נפגעים. בחקירתו הודה אבו ג'מוסי כי הניח את המטען ברעננה בשליחותם של פעילי תנזים בטול כרם, בה התגורר לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully