וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברסילאסי ואדוארדס זכו בזהב

25.9.2000 / 14:40

היילה גברסילאסי, בלתי מנוצח בריצה ל-10,000 משנת 1993, נזקק לפיניש מדהים, על מנת לגבור על הקניאתי טרגאט ולזכות במדלית זהב

עם כל הכבוד למריון ג'ונס, מוריס גרין ומייקל ג'ונסון, הריצה הכי גדולה עד כה בסידני, הייתה גמר ה-10,000 מטר. היילה גברסילאסי (אתיופיה), האלוף האולימפי מאטלנטה, הגיע כפייבוריט, כשמאחוריו שבע שנים ללא הפסד בתחרות כלשהי למרחק זה. פול טרגאט, שבאטלנטה היה שני רק לגברסילאסי, עלה הפעם למסלול נחוש מתמיד להתקדם שלב אחד בדירוג ולהעניק את הזהב לקניה.

למרות תנאי מזג האוויר המצוינים לריצה ארוכה, התנהלו הרצים בקצב בינוני, עד לאלפיים המטרים האחרונים, בהם הגבירו את מהירותם באופן משמעותי. עם הצלצול לתחילת הסיבוב האחרון, העבירה הילוך נוסף החמישייה המובילה, על טהרת הקניאתים והאתיופים, והתנתקה משאר הרצים.

ואז התחילה הדרמה, כ-200 מטרים לסיום, הגדיל פול טרגאט את צעדיו ויצר לעצמו פער משמעותי על גברסילאסי. האלוף האתיופי לא ויתר ובסיומת מדהימה הצליח להדביק את טרגאט ולחצות ראשון את קו הסיום, כשהוא מקדים את הקניאתי ב-9 מאיות השניה ! זמנו של גברסילאסי בסיום- 27:18:20 דקות.

אתיופי נוסף, אספה מזגבו, סיים במקום השלישי בזמן של 27:19:75 דקות, כשהוא מקדים שני רצים קניאתים בקרב על מדלית הארד.

קפיצה משולשת גברים: ג'ונתן אדוארדס ענה למבקריו עם תוצאת השנה בעולם ומדלית זהב

אלוף אולימפי נוסף חיקה את הישגו מאטלנטה וזכה במדלית הזהב. ג'ונתן אדוארדס הבריטי, שרבים פקפקו ביכולתו לשחזר את הופעתו מלפני ארבע שנים, לעג לכולם עם תוצאת השנה בעולם- 17.71 מטרים, שקבע כבר בקפיצתו הראשונה.

אדוארדס השליו והצנוע, האנטי תיזה המוחלטת לאתלטי הצמרת העולמיים, השלים קאם-בק מוצלח, לאחר שכבר היה נראה כי הקריירה שלו נמצאת בשלבים מתקדמים של דעיכה.

קרב מרתק התנהל על מדלית הכסף. הרוסי דניס קפוסטין קפץ ל- 17.46 מטרים בקפיצתו הראשונה והמקום השני נראה מונח עמוק בכיסו, עד שיואל גארסיה הקובני גנב לו את הכסף, עם קפיצה מסיימת למרחק של 17.47 מטרים. בכך השלים הקופץ יום מוצלח לקובנים בשם גארסיה, לאחר שאנייר כבר זכה בזהב ל-110 משוכות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully