וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה: המסחר במניות בנק מסחר לא ייפתח הבוקר

TheMarker שירות

28.4.2002 / 7:48

בנק מסחר נסגר זמנית עקב מעילת ענק בהיקף של כ-250 מיליון שקל

המסחר במניות בנק מסחר לא ייפתח היום בבוקר בבורסה בתל אביב, בעקבות מעילת הענק בהיקף של כ-250 מיליון שקל שנחשפה בו אתמול.

בנק ישראל הודיע ביום שישי כי בבנק למסחר , שבשליטת משפחת וובר ומשפחת אירני, התגלתה מעילה בסכום של כ-200-250 מיליון שקל, שבוצעה בידי אחת מעובדות הבנק. עקב כך החליט נגיד בנק ישראל דוד קליין, באישור הממשלה, למנות לבנק את דוד תדמור כמנהל מורשה. משמעות הדבר, כי כל סמכויות הניהול בבנק יועברו מהנהלת הבנק והדירקטוריון שלו לתדמור.

תדמור החליט על סגירה זמנית של הבנק, שלו שני סניפים. סגירת בנק היא אירוע חריג, ואולם המפקח על הבנקים, יצחק טל, הדגיש שזהו אירוע נקודתי בבנק קטן, שלא ישפיע על יציבות המערכת הבנקאית.

מעצרה של אתי אלון, החשודה העיקרית במעילת הענק הוארך אתמול בבית משפט השלום בתל אביב בכעשרה ימים, עד ה-5 במאי. הוארך גם מעצרם של החשודים האחרים בפרשת בנק מסחר: בני רבינזדה, בעל חברה לניכיון שיקים בשוק האפור, החשוד ש"ניקה" כ-100 מיליון שקל מכספי המעילה, נעצר עד לסוף החודש. עצורים נוספים בחשד שקיבלו כספים הם: חנה חסון שקיבלה כ-7 מיליון שקל ואוהב ציון אהרון. אביה של אתי, אביגדור מקסימוב, החשוד בתיווך עם השוק האפור, נעצר עד לסוף החודש. שלושת החשודים הנוספים מלבד, אלון ואביה, נחשדים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף מסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully