וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקחים במנצ'סטר יספקו חינם את גלולת "הבוקר שאחרי"

8.1.2000 / 17:18

ביקורת על ההחלטה: תהווה תירוץ לא להשתמש באמצעי מניעה

רוקחים בעיר מנצ'סטר מחלקים חינם את גלולת "הבוקר שאחרי", במאמץ לצמצם את המספר הגבוה של הריונות לא רצויים בקרב בנות עשרה בעיר. על פי תוכנית פיילוט, שהחלה בערב חג המולד, נערות מתחת לגיל 16 - הגיל החוקי לקיום יחסי מין בבריטניה - יוכלו לקבל את הגלולה חינם לאחר ראיון קצר.
בדרך כלל חייבת אשה בבריטניה במרשם רופא לגלולה, האפקטיבית רק אם נלקחת תוך 72 שעות מקיום יחסי המין. גם עם מרשם רופא חייבת האשה לשלם עבור קבלת הגלולה.
איגוד הרוקחים בבריטניה תומך במהלך. "אנו מקדמים בברכה את החלטת הרוקחים במנצ'סטר לאפשר לנשים גישה לצורה הבטוחה והיעילה הזו של הפסקת הריון, יחד עם ליווי צמוד של רוקח", נאמר באיגרת שפרסם האיגוד. עם זאת הודגש באיגרת כי גלולת "הבוקר שאחרי" מהווה אמצעי חירום בלבד לטיפול בהריון בלתי רצוי, ואינה מהווה אמצעי מניעה כשלעצמה.
לעומת זאת זכה הצעד בביקורת נוקבת של ארגוני רווחה, הטוענים כי הוא יגביר הפצה של מחלות מין. "זה יהווה תירוץ עבור אנשים לא להשתמש בקונדום", אמרו דוברי ארגונים כאלה.
ראש המשלה טוני בלייר פנה לאחרונה לציבור הבריטי בקריאה להקטין את מספר ההריונות בקרב בנות עשרה במדינה. שתי בנות 12 נמצאו לאחרונה בהריון בצפון אנגליה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully