וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באווירת בחירות אישרה מפלגת העבודה את המהפכה החברתית

21.9.2000 / 21:08

הגירסה שאושרה - מרוככת מאוד לעומת ההצעה הראשונית; ביילין: "הניסוחים אינם פרובוקטיבים אבל כל מרכיבי התוכנית עדיין קיימים"; מלכיאור אומר שייתכן שמימד תפרוש מישראל אחת בעקבות המהפכה האזרחית "לא אתם סובלים את הנידוי בבית הכנסת"

אולם ריק למחצה של ועידת מפלגת העבודה הוא הפורום שבו אושרה הערב האמנה החברתית, שבעבר נקראה המהפכה האזרחית - חילונית.

מפלגת העבודה התכנסה להרמת כוסית לרגל השנה החדשה. רענן כהן, מזכ"ל המפלגה, אמר בדברי הברכה את מה שכולם הרגישו - הבחירות בפתח. "נלך לבחירות ונשיג בהן ניצחון".

סדר היום האזרחי הובא לאישור המפלגה. חלק מהחברים כעסו על כך שראש הממשלה אינו מספיק חברתי. "איפה ראש הממשלה של כולם", צעקו חברי הכנסת. ראש הממשלה, אהוד ברק, חזר על עיקרי הרפורמה וטען כי אין בה שינוי לעומת ההצעה הראשונית. יוסי ביילין אמר כי ההבדל הוא רק בניסוחים. "הניסוחים אינם פרובוקטיבים אבל כל הנושאים, החל מפירוק משרד הדתות דרך הפעלת טיסות אל-על בשבת ועד תחבורה ציבורית וחוק הזוגיות, היו ויהיו".

מרכז העבודה אישר, כצפוי, את ההצעות ברוב גדול, אולם בתוך סיעת ישראל אחת מתרחבים הסדקים. השר לענייני תפוצות, מיכאל מלכיאור (מימד), אמר היום כי לא בטוח שמפלגתו תוכל להמשיך את השותפות עם ישראל אחת, עקב המהפכה האזרחית. "לא אתם תסבלו את הנידוי בבית הכנסת", אמר מלכיאור לחברים בישראל אחת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully