וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק וא-שרע יעזבו את שפרדסטאון ביום שני

8.1.2000 / 10:32

סוריה וישראל מרוצות מההתקדמות וממשיכות את הדיונים הערב

אהוד ברק ופרוק א-שרע יעזבו את שפרדסטאון ביום שני בערב. ארבעה נציגים מכל צוות מו"מ, הישראלי והסורי, ישארו בעיירה במערב וירג'יניה. ברק וא-שרע יחזרו לשפרדסטאון בעוד חודשיים אחרי שיציגו את ההבנות לממשלות המדינות.
ברק התקשר ליוסי שריד(מרצ) ויצחק לוי(מפד"ל) ועדכן אותם לגבי השיחות ולגבי המסמך שקיבלה ישראל.
הדיווחים האחרונים משפרדסטאון מדברים על אווירה אופטימית ביותר בקרב חברי המשלחת הסורית, לאחר השיחות בין קלינטון ברק וא שרע. מקורות יודעי דבר מדווחים הבוקר על התקדמות מהותית שהוסגה אתמול בשיחות בין סוריה לישראל. המקורות זוקפים זאת בעיקר לזכות ארה"ב והנשיא קלינטון, שגיבשו מסמך עבודה העשוי לשמש בסיס מוצק להסכם שלום בין סוריה וישראל בעתיד. מקורות המקורבים למשלחת הסורית הביעו שביעות רצון מהמסמך והסבירו את חשיבותו בכך שהוא מגדיר את נקודות המחלוקת בין הצדדים, דבר שימנע בעתיד חזרה לנקודת ההתחלה בכל פעם שיחודשו השיחות. המקורות חולקים שבחים לנשיא קלינטון ולמזכירת המדינה אולברייט, על "המאמצים העילאיים שעשו כדי למנוע משבר חמור בין סוריה לישראל". חבר במשלחת הסורית למו"מ אמר אתמול כי בפגישה המשולשת הושגה הסכמה לחדש במקביל את דיוני ארבע הוועדות בסוגיות המים, הבטחון והנורמליזציה, מיד לאחר חופשת חג הקורבן הצפויה להסתיים בראשית השבוע. מקורות סוריים רשמיים אומרים הבוקר לרדיו מונטה קרלו, כי בפגישות שנערכו אמש שררה "אוירה חיובית ביותר" והצד הסורי מרוצה מהתערבותו האישית של הנשיא קלינטון. דיפלומטים ערבים סבורים כי השימוש בכינוי "מיסמך עבודה" הוא פתרון יצירתי של ארה"ב שנועד לשמור על שמם הטוב של הסורים, אשר הצהירו לפני הסבב הנוכחי בצורה חד משמעית, כי לא תהיה כל "הכרזת עקרונות" בין סוריה לישראל עד שלא יושג הסכם כולל. המסמך אותו הגיש הנשיא קלינטון לאהוד ברק ולפארוק אשרע מגבש עמדות והסכמים אותם "סגרו" הצדדים הלילה.
המסמך מפרט הסכמים שהושגו עד עכשיו ואת עמדות שני הצדדים המתדיינים לגבי כל הסוגיות וההיבטים הכרוכים בהסכם.
דובר הבית הלבן ריי לוקהרט אמר לאחר סיום הפגישה המשולשת: "הנשיא חושב שזו היתה פגישה טובה ומועילה והוא עשוי לשוב ולהיפגש עם הצדדים בסוף השבוע". בעקבות התערבות הנשיא קלינטון יחודשו הערב הדיונים בין הצדדים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully