וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקניק של ישי

תמר נהרי

15.4.2002 / 15:09

סא"ל ישי יזהר נהרג במלחמת יום כיפור; לפני 18 שנה החליטה משפחתו להמיר ביקור סתווי בבית הקברות בטיול ופיקניק באביב; "החברים שמחים להיפגש, אנו חשים שזו הדרך היפה לזכור אותו"

סא"ל ישי יזהר נהרג בקרב על החווה הסינית באוקטובר 1973. לפני 18 שנה החליטו בני משפחתו לשנות את האופן בו ציינו עד אז את יום השנה למותו: במקום בית קברות מדכא נבחר עמק יזרעאל הפורח, בו נולד יזהר. את עונת הסתיו החליפו באביב, ובמקום קדיש בחרו בני המשפחה לשמוע הרצאה הקשורה לאיש, לעמק או למדינה. לאירוע, המצוין בדרך הזאת בכל שנה, מתווספים טיול ופיקניק ואוירה עולצת של עשרות חברים ובני משפחה.

"נמאס לאנשים לראות בתי קברות ואזכרות", מסבירה אשתו, נירה. "אנחנו החלטנו לבחור באביב, בפריחה, בעמק. מדי שנה אנחנו אוספים את כל החברים, את בני המשפחה המורחבת, ונפגשים באנדרטה שהקמנו לרגלי הגלבוע. בחרנו בתקופה הזאת, שלפני פסח, על שום מזג האוויר הנפלא, הפריחה, השמחה שמסביב".

היום המוקדש ליזהר מתחיל, בדרך כלל, בשיירת מכוניות שפניה לעבר האנדרטה לזכרו. על המכוניות מודבק סטיקר המונפק מדי שנה במיוחד, עם הכתובת "מפגש ישי" והשנה המתאימה. לפני שנים אחדות נהרג גיסו של יזהר, גבי, בתאונה, ומאז צורף גם שמו. נירה: "אנחנו מתאספים באנדרטה, שכולה יצירה משפחתית: רותי, אחותו של ישי, עיצבה אותה. הבניה הופקדה בידי אביו של ישי, דודיק, ואחיו, רם. האנדרטה בנויה מתכת, ומייצגת את המסלול הצבאי של ישי: עקבות של שרשראות הטנקים, באחד מהם נהרג, ולמעלה אנטנה של חיל המודיעין – בו שירת בתחילת שירותו הצבאי. את הצנחנים, החיל בו שירת לאחר מכן, מייצגת צורתה הכללית של האנדרטה – הנראית כאוהל סיירים. לפני שנים אחדות החליטה המועצה האזורית לאמץ את האנדרטה, והיא נקראת עכשיו "אנדרטה לזכר הבנים".

השנה ויתרו על הטיול, בגלל המצב

למפגש השנתי האחרון, שנערך לפני שבועות ספורים, הגיעו בערך מאה איש. נירה: "מה שמדהים בכל העניין, הוא שהעסק לא דועך – מדי שנה מגיעים יותר אנשים, וגם המשפחה מתרחבת. עכשיו מגיעים גם נכדיו של ישי. בדרך כלל אנחנו יוצאים מהאנדרטה לטיול בעמק, השנה, בגלל המצב, ויתרנו על טיול. התמקדנו בהרצאה שנתן האלוף (מיל) זאב לבנה, שהיה נספח צה"ל בארה"ב שנים ארוכות. את הפיקניק ערכנו בחורשת קיבוץ תל יוסף, בו נולד ונקבר ישי. האווירה תמיד מאוד שמחה. החברים שמחים להיפגש, ואנחנו מרגישים שזו הדרך היפה ביותר לזכור את ישי".

סא"ל ישי יזהר ז"ל נהרג ב-17 בפברואר 1973. הוא היה באחד הטנקים הראשונים בשיירה, שבאה לחלץ את הצנחנים שנקלעו למארב בחווה הסינית יום קודם לכן, וניהלו שם קרב עקוב מדם. עמו בטנק היה אהוד ברק. יזהר, שעמד חשוף בצריח הטנק, נפגע בתחילת הקרב. ימים ספורים קודם לכן הודיע על פרישתו מצה"ל, אחרי שהחליט שנגמרו המלחמות, והוא יכול להפסיק את השירות בצבא. בתפקידו האחרון היה קצין אמל"ח בפיקוד דרום. לפני כן היה קצין מודיעין וצנחנים, וסמג"ד בסיירת חרוב. יזהר נקבר בקיבוץ תל יוסף שבעמק יזרעאל – בו נולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully