וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין החליט: ראשי המועצות הדתיות לא יקבלו שכר

20.9.2000 / 8:51

משמעות ההחלטה: חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה; ההחלטה תחול רק על ראשי המועצות שימונו בעתיד; שאול יהלום: ההחלטה שערורייתית

שר המשפטים, יוסי ביילין, המשמש גם כממלא מקום שר הדתות, ממשיך בפעולותיו לסגירת המשרד. התקנה האחרונה של ביילין נוגעת לראשי המועצות הדתיות והיא קובעת כי הם יכהנו ללא שכר. הדברים אינם נוגעים לשלוש הערים הגדולות, בהן ימונה מנכ"ל מקצועי למועצה הדתית.

כיום עומד שכרו של ראש מועצה דתית עומד על כ-28 אלף שקלים בחודש, וסגנו משתכר 22 אלף שקלים בחודש. מכיוון שיש מעל 200 איש המועסקים במשרות אלו, משמעות ההחלטה היא חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עם זאת, ההחלטה תחול רק על ראשי מועצות שימונו בעתיד ולא על אלו שמכהנים כעת. החשש הוא כי ראשי המועצות הנוכחיים ישמרו בכל דרך על משרתם. על פי החוק, חברי מועצה דתית צריכים להיבחר בתוך פרק זמן של עד חצי שנה למן הבחירות המוניציפאליות.

ביילין מתכוון בזמן הקרוב למנות כעשרים ועדות קרואות בהתנדבות, שהן בלבד יחסכו למדינה עשרה מיליון שקלים.

צעד זה של ממלא מקום שר הדתות זוכה, מן הסתם, לביקורת נוקבת בחוגים הדתיים. חבר הכנסת שאול יהלום (מפד"ל) אמר ל"הארץ": מדובר במכת מוות למועצות. ביילין יודע שאינו יכול לפרק את המועצות הדתיות באמצעות חוק ולכן בחר בדרך מינהלית שערורייתית".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully