וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: אנחנו בעד תחרות, אך בתנאים שווים

18.9.2000 / 16:46

החברה הגיבה על הבטחתו של ראש הממשלה להתערב בתהליך פתיחת שוק התקשורת לתחרות; מנכ"ל בזק קרא לברק להפריט את החברה לאלתר, כדי לאפשר לה התמודדות שווה ללא הלחצים המופעלים על חברה ממשלתית

מאת גלי סימן-טוב

ראש הממשלה, אהוד ברק, הודיע אתמול על מעורבותו בתהליך מתן רישיונות ההפעלה לכבלים, והפתיחה המיידית של שוק התקשורת לתחרות. בעקבות הדברים ממהרים היום ב"בזק" להבהיר, כי החברה בעד תחרות, אבל כזו שתציב את כל המתמודדים בתנאים שווים.

"חברת בזק מקדמת בברכה את מעורבותו של ראש הממשלה בסוגיית פתיחת שוק התקשורת לתחרות, אך מבקשת כי הפרטת החברה תעשה לאלתר, כדי שתוכל להתמודד ללא כללי אילוץ המופעלים עליה כיום, בהיותה חברה ממשלתית", אמר מנכ"ל החברה, אילן בירן. מנכ"ל בזק גם קרא לראש הממשלה לתת לחברה רישיון לאינטרנט מהיר ללא תלות באירועים אחרים.

בזק תוקפת את חברות הכבלים ומכנה אותם "מונופול הכבלים" בטענה כי אין כל זכות חוקית או מוסרית להתיר לחברות הכבלים, שהן בעלות זכות בלעדית לשידורי טלוויזיה רב-ערוצית קרקעית, לפעול גם בתחום האינטרנט המהיר ביחס שאינו שווה כלפי בזק. בבזק טוענים, כי אם חברות הכבלים יקבלו רישיון לאספקת שירותי תקשורת הכוללים טלפוניה ואינטרנט מהיר, צריכה גם היא לקבל במקביל את אותו היתר.

"הכבלים הינם מונופול שלאורך כל הדרך מעכב בצורה שיטתית את התפתחות התקשורת בארץ. הכבלים לא רישתו את הפריפריה ואינם נותנים שם שירות, בעוד שבזק מקנה שירות מלא ואוניברסלי לכל דורש, בכל מקום, גם אם הוא לא כדאי מבחינה כלכלית. חברות הכבלים גובות מלקוחותיהם מחיר שהינו מהגבוהים בעולם, ומונעות מהם את חופש הבחירה, כפי שמנסה חברת הלווין, "יס", לתת ללקוחותיה וחברות הכבלים מעכבות זאת כבר יותר משלוש שנים", טוענים היום ראשי בזק. האחרונים מתריעים גם כי כל עוד פועלת בזק במגבלות של חברה ממשלתית, נוצר אי השיוויון הפוגע ביכולת התחרות של החברה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully