וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: איתן בנצור לא ימונה לשגריר

18.9.2000 / 8:09

בתצהיר שהגיש ראש הממשלה לבג"ץ, נכתב כי חוזהו של מנכ"ל משרד החוץ ממילא פג בסוף אוקטובר, וכי אין לברק התנגדות שיכהן בתפקידו עד מועד זה; מקורבי בנצור: "המנכ"ל הודיע להם כי 'שיטת המהיום למחר' אינה פועלת במינהל תקין"

ראש הממשלה, אהוד ברק, הקשיח את עמדתו בעניין פיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ איתן בנצור. בתצהיר לבג"ץ בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הודיע ברק כי בסוף אוקטובר בנצור חדל על פי חוזהו להיות עובד משרד החוץ, אז יפסיק את עבודתו כמנכ"ל, ולא ימונה לשגריר.

לפני כחודשיים, עם פרישתו של דוד לוי ממשרד החוץ, החליט ראש הממשלה לפטר את בנצור, מקורבו של לוי, ולמנות במקומו את אלון ליאל. בעקבות הפיטורים עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, שהקפיא את תוקף הפיטורים ודרש מבנצור להודיע האם הוא מצטרף לעותרים.

כעת מתברר כי לפני ארבע שנים, כאשר בנצור התמנה למנכ"ל משרד החוץ, הוא בחר להיות מועסק בחוזה, וויתר על מעמדו כעובד מדינה קבוע. תוקף החוזה פג ב-31.10.98, אולם הוארך לשנתיים נוספות, כך שלבנצור נותרו חודש וחצי בלבד לסיום כהונתו. על רקע זה טוען ברק כי לעתירה נגד פיטוריו אין על מה להישען, וכי ברק מסכים שבנצור יכהן בתפקידו עד סוף אוקטובר. בתצהיר נכתב בנוסף, כי מלכתחילה סוכם שפיטורי בנצור ייעשו בהסכמה, וכי תיבדק אפשרות שבנצור ימונה לשגריר באחת ממדינות אירופה.

בנצור סירב להגיב, ומקורביו אמרו כי עצם הארכת העסקתו עד סוף אוקטובר, מועד פקיעת חוזהו, הוא ניצחון גדול לבנצור. לטענתם: "המנכ"ל הודיע להם כי שיטת מהיום למחר אינה פועלת במינהל תקין".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully