וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול סעיף הלאום בתעודת הזהות צפוי לעבור בוועדת החוקה

18.9.2000 / 7:39

כך מעריך יו"ר הוועדה, אמנון רובינשטיין; שני חוקי יסוד נוספים יוצאים לדרך: חוק יסוד זכויות במשפט וחוק יסוד התארגנות וחופש הביטוי; השר מלכיאור פירסם את הצעותיו לשינויים החברתיים-אזרחיים; אלי ישי: מדיניות ראש הממשלה אנטי דתית ואנטי דמוקרטית

המהפכה האזרחית, עליה הכריז ראש הממשלה לפני מספר שבועות, קורמת עור וגידים. יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ אמנון רובינשטיין, מעריך כי הממשלה לא תתקשה לגייס רוב בוועדה להחלטתו של ממלא מקום שר הפנים, חיים רמון, לביטול סעיף הלאום מתעודת הזהות. רובינשטיין הבהיר ל"מעריב" כי גם הסעיפים של הפעלת התחבורה הציבורית וטיסות אל על בשבת אינם זקוקים לאישור הכנסת.

שני חוקי יסוד נוספים, שבחקיקתם הוחל אמש, הם חוק יסוד זכויות במשפט וחוק יסוד התארגנות וחופש הביטוי. יזמה אותם ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשה עומד השר יוסי ביילין.

השינויים הללו גורמים, כצפוי, לתגובות מעורבות במערכת הפוליטית. יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר כי ברק "גונב" את המהפכה באמצעות צווים ותקנות. לדבריו, המדיניות בה נוקט ראש הממשלה הינה אנטי דתית ואנטי דמוקרטית. מצד שני, במפלגות החילוניות כשינוי ומרצ קיבלו את השינויים בברכה.

אתמול פירסם השר מיכאל מלכיאור את התיקון שהוא מציע בנושא השינויים החברתיים-אזרחיים במדינה. המסמך של השר לענייני תפוצות כולל מערכת של איזונים שיחייבו את שני הצדדים, החילוניים והדתיים, להתפשר. בין ההצעות שמועלות: יום מנוחה ביום ראשון, נישואים אזרחיים לכל מי שיחפוץ, פתיחת בתי עינוגים בשבת, לעומת סגירה מוחלטת של בתי המסחר ביום הזה, מחיקת סעיף הלאום מתעודת הזהות וביטול המועצות הדתיות.

בתוך כך הודיעה אתמול סיעת יהדות התורה כי היא מתנגדת לפירוק משרד הדתות. "הארץ" מפרסם כי מנהיגה הרוחני של המפלגה, הרב שלום אלישיב, הבהיר לראשיה הפוליטיים כי אם פירוק המשרד הוא חלק מהמהפכה האזרחית של ברק יש להתנגד אליו בכל מקרה ולא לשפוט אותו בצורה עניינית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully