וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: זהו מהלך קשה ודרוש זמן לפתור את הדברים

7.1.2000 / 7:20

הנשיא נפגש בשעה זו עם ברק וא-שרע בנסיון להחזיר המו"מ למסלולו

הפגישה משולשת בין נשיא ארה"ב ביל קלינטון, ראש הממשלה אהוד ברק ושר החוץ הסורי פארוק אשרע מתקיימת בשעה זו במטרה למשות את עגלת המשא ומתן התקועה בשפרדסטאון. נשיא ארה"ב, ביל קלינטון אמר הערב לאחר שנפגש עם שר החוץ הסורי א שרע כי המהלך קשה ויש דברים רבים לפתור, והצדדים זקוקים לזמן. א שרע אמר הערב לאחר הפגישה האישית עם קלינטון כי הוא מרוצה מהבנת ארה"ב את צרכיה של סוריה.
במשלחת הישראלית מקווים כי קלינטון יחזיר את המו"מ למסלולו, כיוון הוא שבינתיים מקרטע. הוועדות של שתי המשלחות הופסקו אתמול, וזאת לאחר שהסורים דרשו לקבל התחייבות ישראלית לנסיגה מלאה - ואפילו הגעתו של קלינטון אתמול עדיין לא סייעה ב"התנעת" העניין. זו הפעם השלישית שקלינטון הוזעק ונאלץ להתערב בשיחות במטרה "לדחוף" אותן קדימה.
בכיר סורי אמר כי השיחות הישירות לא יחודשו עד שהישראלים יסכימו לדון בעניין הנסיגה מהגולן. הישראלים, לעומת זאת, מאשימים את הסורים ב"חוסר התקדמות". המשלחת הישראלית מעוניינת בפירוט סידורי הנורמליזציה, ובהם פתיחת השגרירויות. נציגים אמריקנים אמרו אתמול כי עדיף שהוועדות לא יפגשו עד שקלינטון "ידחוף" את השיחות. לדברי פקיד אמריקני, "אנו לא מחפשים ישיבת ועדות רק לצורך הישיבה". הפעילות באתר השיחות תימשך היום רק עד שעות אחה''צ המוקדמות עקב כניסת השבת, והחג המוסלמי איד-אל פיטר.
ארה"ב גם גבשה אתמול מסמך שיסכם את ההבנות שהושגו עד היום בשיחות, וכן את הפערים הקיימים. מסמך זה, שחובר על ידי מזכירת המדינה מדליין אולברייט יהווה בסיס להמשך הדיונים.המו"מ התקוע לא מנע חשיפת סכומי הפיצוי בגין הסכמי השלום: 65 מיליארד דולר - זהו הסכום שתבקש ישראל מארה"ב כסיוע בעבור כלל הנסיגות, במישור הסורי, פלשתיני ולבנוני. לפי העיתון "הארץ", סכום עתק זה עתיד לכסות על הוצאות הנסיגה מהרמה, הוצאות ההסכם עם הרשות הפלשינית, פינוי היישובים וייצוב משק המים. 17.4 מיליארד דולר מתוך סכום זה יהווה את הסיוע הבטחוני לשלום עם סוריה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully