וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה תומך במתן אינטרנט מהיר לכבלים

17.9.2000 / 15:24

ברק דורש מהיועץ המשפטי לממשלה להעביר אליו בתוך שבוע הצעה כיצד לאפשר רישיון קצר מועד לכבלים לפני תום תקופת הזיכיון; הממונה על ההגבלים העסקיים קורא למתן רשיון מיידי כדי למנוע את חיזוק מעמדה של בזק

ראש הממשלה, אהוד ברק, הורה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לבדוק כיצד ניתן לאפשר לחברות הכבלים לקבל אישור לאספקת אינטרנט מהיר לתקופה קצרה, עד תום זיכיונות הכבלים. רובינשטיין ישלים את חוות דעתו בתוך שבוע.

ברק אמר את הדברים בסיום הדיון בלשכתו בהשתתפות כל גורמי הממשלה המעורבים בפתיחת שוק התקשורת לתחרות. בפגישה נטלו חלק שר האוצר, אברהם שוחט, שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין והממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור.

ברק מצדד בעמדת משרד התקשורת, לפיה יש לתת לכבלים אישור לספק שירותי תקשורת ואינטרנט מהיר, עוד קודם לשינוי המתוכנן בחוק. כלומר, לספק לכבלים אישור זמני לאספקת השירותים, עד תום תקופת הזיכיון בשנת 2003. ברק הדגיש כי אין להעניק לבזק אישור להפעלת טכנולוגיה להעברת נתונים בקצב מהיר (ADSL) על גבי תשתית הנחושת של בזק, ללא אישור במקביל להפעיל שירותי אינטרנט מהיר על ידי חברות הכבלים.

שר האוצר תמך בעמדה לפיה הפיצוי שהכבלים צריכים לשלם למדינה בגין שימוש בתשתית הכבלים לצורך העברת אינטרנט מהיר, ייקבע באמצעות מעריך חיצוני, לאחר שהכבלים יקבלו אישור לכך.
הממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור, טען בישיבה כי יש לאפשר לבזק ולכבלים לספק אינטרנט מהיר בו זמנית וכי כל עיכוב והמתנה לחקיקת החוק יביאו לחיזוק מעמדה של בזק.

שר התקשורת ביקש במסגרת סמכויותיו, להעניק רישיונות מיידיים למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים באמצעות הכבלים, עד תום תקופת הזיכיונות לשידורי כבלים. זאת כדי לאפשר תחרות אפקטיבית בתחום האינטרנט המהיר לאזרח. "שימוש בתשתית הכבלים תאפשר לפתח תחרות מיידית לחברת בזק. מדינת ישראל הנה המדינה היחידה בעולם, בה קיימת תשתית כבלים מפותחת אשר נמנע השימוש בה", אמר בן אליעזר. "במצב דברים זה חל עיכוב חמור בהתפתחות תשתיות התקשורת, תוך שכושר התחרות של המשק הישראלי נפגע".

בעבר פורסמה חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, בה הביע התנגדות להענקת רישיון ארוך טווח לחברות הכבלים, בשל החשש מההשפעה השלילית על שוק התקשורת שעלולה לפעולה זו להיות, אם לא יוסדר הנושא בחקיקה הולמת.

על פי הצעתו הנוכחית של משרד התקשורת, תוכלנה חברות הכבלים, תחת מגבלות, לקבל רישיון למתן שירותי תקשורת פנים ארצית שיהיה מוגבל למשך התקופה שנותרה עד לתום תקופת הזיכיון, כמוגדר בחוק הנוכחי. לדברי בן אליעזר, רישיון מעין זה עולה בקנה אחד עם צרכי ענף התקשורת ועם צרכי המשק ולא יהיה בו כדי לסכן את השמירה על נכסי הציבור כנדרש בחוות הדעת של היועץ המשפטי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully