וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גיבשה מסמך עמדות עדכניות על הנושאים שעל הפרק בשיחות השלום

6.1.2000 / 0:20

הלילה נפגשו שני הצדדים עם קלינטון, המסמך יהווה בסיס לדיונים בתחילת שבוע הבא

הערב גיבשה מזכירת המדינה, מדליין אולברייט, מסמך עבודה שבו העמדות העדכניות של ישראל וסוריה בכל אחד מהנושאים שעל הפרק בשיחות השלום.
דובר משרד החוץ האמריקני ג'יימס רובין אומר כי במסמך ישנן המלצות כיצד לגשר על הפערים בין שני הצדדים. אך סירב לפרט האם המסמך יהווה טיוטה להסכם שלום בין הצדדים. המסמך יהווה בסיס להמשך הדיונים מיד בתחילת השבוע הבא. מיד עם הגיעו הלילה לשפרדסטאון נפגש הנשיא קלינטון עם מזכירת המדינה אולברייט, ושמע ממנה דיווחים על כך ששני הצדדים מתבצרים בעמדתם. בעוד ישראל דורשת לדבר תחילה על בטחון ונורמליזציה ורק אחר על גבולות, דורשת סוריה לדבר קודם כל על גבולות, ואף מאיימת לעזוב את השיחות אם הצדדים לא יעתרו לבקשתה. בעקבות כך נפגש הלילה שר החוץ הסורי, א שרע עם אולברייט בכדי ללבן את הענינים. מהדלפות שיצאו מהמשלחת הסורית נודע כי הסורים מוכנים לגמישות בהסדרי הביטחון תמורת נסיגה ישראלית סמוך לקוי ה-4 ביוני. הסורים טוענים כי על וועדת הגבולות לשרטט קודם כל את הגבול המדויק של ה-4 ביוני, כדי שאחר כך יהיה על מה להתמקח. רה"מ ברק אמר הערב כי הוא אינו מאוכזב מההתקדמות המועטה בשיחות עד כה, והוסיף כי המשלחת הישראלית בראשותו תישאר בסוף השבוע בשפרדסטאון, ותמשיך את הדיונים על המהות בנושאים בין ישראל לסוריה בשבוע הבא.
בהתיחסו לדברי יו"ר ש"ס ושר העבודה, אלי ישי, אמר ברק הערב כי משאל העם יתקיים כמתוכנן, וכפי שהבטיח לציבור לפני הבחירות. "אני נחוש לבצע המשאל כפי שהבטחתי" אמר ברק. בליכוד טוענים הערב כי הצהרה זו של ברק היא בלון ניסוי המשוגר על ידי ברק המגשש אפשרות לביטול משאל העם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully