וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן: היה משהו דומה לאיומים על המשך כהונתי

7.1.2000 / 8:00

על פגישותיו עם יעקב ועופר נמרודי אמר: "היו כמה דיבורים לא יפים". מקורבי הנשיא: יעקב נמרודי אמר שיגמור את הנשיא כי לא נתן חנינה לבנו

נשיא המדינה, עזר ויצמן, רומז הערב על איומים שהופנו אליו בענין המשך כהונתו. כשנשאל האם היו איומים כאלה אמר: "היה משהו דומה לזה". ויצמן נשאל בידי כתבים האם היה נסיון לסחוט אותו והשיב: " היו דיבורים לא יפים".
ויצמן שכינה בעבר את יעקב נמרודי "ידידי" נשאל האם הם עדיין חברים והשיב בתקיפות "לא". הנשיא שהסביר את הרקע לקבלת הכספים מחברו המיליונר הצרפתי אדוארד סרוסי אמר: "לא לקחתי שוחד, התיעצתי עם עורך הדין שלי האם אני יכול ללכת למהלך שחברי סרוסי יתן לי כסף כמתנה אישית, והוא אמר שכן והוכיח לי איך, ולכן הלכתי על זה".
בהתיחסו מדוע לא דיווח לפרקליטות על העברת הכספים ציין ויצמן כי "לא היה לזה קשר לפרקליטות, לא פשעתי, לא לקחתי שוחד והתיעצתי לאורך כל הדרך עם עורך דיני". הפרשה החלה לפני שבוע כאשר חשף העיתונאי יואב יצחק כי ויצמן קיבל יותר מחצי מיליון דולר, מחברו המיליונר הצרפתי אדוארד סרוסי, בעת שכיהן כח"כ ושר בממשלת ישראל.
עוד נודע היום כי בעבר ניסו בבית הנשיא לטפל בקידום מתן חנינה לעופר נמרודי, ואנשי בית הנשיא אפילו פנו בנושא לפרקליטות, אך כאשר עודכן הנשיא על ידי המפכ"ל יהודה וילק בדבר מעשיו החמורים, שינה הנשיא את דעתו וסרב לתמוך במתן חנינה לעופר נמרודי. לפי מקורבי הנשיא אמר אז יעקב נמרודי כי ידאג לגמור עם הנשיא לאחר שבפגישה עמו התברר לו כי ויצמן מסרב לקדם את חנינת בנו.
בתוך כך מונה צוות חקירה מיוחד במשטרת מחוז תל אביב כדי לחקור את התלונה שהגיש עורך דינו של ויצמן חנינא ברנדס, על גניבת מסמכים הקשורים לניהול חשבון נאמנות של הנשיא, ממשרדו.
במשרדו של חנינא חושדים כי האחראי לגניבה הוא חשב המשרד, שעשה זאת לאחר שלא קיבל פיצויים כפי שדרש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully