וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושארף קורא להודו לחזור לשיחות השלום

רויטרס

1.4.2002 / 11:36

נשיא פקיסטן אמר שהוא מוכן לחזור למו"מ ללא תנאים מוקדמים; ציין כי מלחמתו נגד הטרור צריכה להוכיח להודו כי הוא פועל למען השלום בקשמיר; אמר כי הוא מוכן לדון על כל הנושאים

נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, קרא היום לחידוש שיחות השלום עם השכנה הודו. "אנו רוצים בידידות", אמר בראיון לעיתון ההודי "הינדו מאנדיי", וציין כי פקיסטן מוכנה לחזור למו"מ לא תנאים מוקדמים.

מושארף הזכיר את המלחמה בארגוני הטרור המקומיים ואמר שפקיסטן נקטה בפעולות רבות כדי לצמצם קיצוניות בתוכה. נשיא פקיסטן ציין כי הפעולות שננקטו במדינה צריכות להראות להודו את נכונותו לשלום. מושארף הגדיר את המצב הנוכחי בו שתי מעצמות הגרעין פרסו מיליון חיילים משני צידי הגבול הוא "נפיץ ומסוכן". "אמרתי כבר 100 פעמים שאני מוכן לדבר על כל נושא, אך בל נשלה את עצמנו – קשמיר היא הנושא העיקרי. הודו התעקשה עד היום להרחיב את הדיון לנושאים רבים בהם הנשק הגרעיני ועד הקשרים התרבותיים, אמר נשיא פקיסטן והוסיף כי "גם אם אנחנו חלשים יותר ממכם לא נקבל את כל דרישותיכם".

פעולת ממשלת פקיסטן נגד גופי ההתנגדות האיסאלמיים אמורה להורדי את מפלס האלימות בחבל המחלוקת קשמיר. כ-12 קבוצות שונות נלחמות נגד השלטון ההודי בחלק מהחבל. במשך 12 שנות הלחימה בקשמיר נהרגו כ-33 אלף בני אדם. המשבר בין המדינות השכנות התעצם מאז התקפה של טרוריסטים פקסיטניים על הפרלמנט ההודי בדלהי. מאז המתקפה אירעו עשרות תקריות גבול ופעולות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully