וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זזים מפקיסטן

25.3.2002 / 15:10

ראש ממשלת הודו מסרב להסיג את ריכוזי הצבא מהגבול בין המדינות אולם שולל אפשרות של מלחמה; טוען: לא נשתמש ראשונים בנשק גרעיני; התנאי לחידוש השיחות: הסגרת 20 מבוקשים להודו

ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'אפי, מסרב להסיג את ריכוזי הכוחות של צבא המדינה מגבול פקיסטן בזמן הקרוב. עם זאת דווח בבי.בי.סי כי ואג'אפי פסל על הסף אפשרות של הידרדרות לעימות צבאי כולל בין שתי המדינות. "הודו כבר הצהירה שהיא לא תהיה הראשונה להשתמש בנשק גרעיני ופקיסטן אמרה דברים באותה רוח", אמר היום לעיתונאים בעיר שימלה בצפון הודו.

הודו הציבה ריכוזי צבא גדולים לאורך גבול פקיסטן לאחר שקיצונים תקפו את הפרלמנט בבירה דלהי, ב-13 בדצמבר. בתגובה תגברה פקיסטן את כוחותיה לאורך קו הגבול באזור קשמיר, המהווה את מוקד המתיחות בין שתי המדינות. הנוכחות הצבאית המוגברת משני צדי הגבול הגבירה את החשש מפריצתו של עימות צבאי כולל בין המדינות.

בתקופה האחרונה יצאה פקיסטן במספר הצעות הקוראות להודו לפעול לשיפור היחסים בין המדינות, ביניהן הצעה לסבב שיחות בנושא נסיגה מדורגת של כוחות הצבא מהגבול. הודו סירבה לכל ההצעות בנימוק שעל פקיסטן לפעול כדי ליצור את התנאים לקיום השיחות. "בכל יום נהרגים חיילים ואזרחים מהווים מטרות", אמר ראש ממשלת הודו שהתנה את קיומו של דיאלוג מדיני בהסגרתם של 20 מבוקשים פקיסטנים. לדבריו, אי הנכונות להסגיר להודו את האנשים, מעידה על חוסר כנותן של הצהרות פקיסטן לגבי מלחמתה בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully