וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקן תוך רחמי גרם לקרע ברחמה של אשה

13.9.2000 / 11:11

גניקולוג החדיר את ההתקן לבטן במקום לרחם; "זה יעבור" פטר אותה הגניקולוג, כשהתלוננה על כאבי בטן עזים; הובהלה לחדר הניתוח שם הוסר ההתקן

מאת מוטי גל

התקן תוך רחמי שחדר אל תוך בטנה של אשה גרם לקרע ברחמה. האשה אושפזה במחלקה הכירורגית של בית החולים "ביקור חולים" בירושלים, ובניתוח שביצעו בה הרופאים הוצא ההתקן.

האשה, בת 31 תושבת צפון הארץ, פנתה לפני כחודשיים לגניקולוג לשם הכנסת התקן תוך-רחמי. ביום הכנסתו ויומיים לאחר מכן חשה כאבים חזקים בבטן התחתונה. המטופלת פנתה לרופא ומלבד אופטלגין לא נבדקה ולא טופלה. הרופא פטר אותה בהרגעה: "זה יעבור".

בשבועות הבאים המשיך הכאב ללא הרף. האשה הופנתה לבדיקת אולטרא סטאונד אולם בבדיקה לא התגלה דבר. לאחר התייעצות ובירורים הגיעה למחלקתה הכירורגית של "ביקור חולים". בבדיקה ראשונית וצילום רנטגן רגיל אותו לא טרח הגניקולוג הפרטי לבצע, הצליחו הרופאים לאתר את ההתקן ואת מיקומו. הסתבר שההתקן שהוחדר גרם לנקב ברחם, וחדר היישר אל תוך חלל הבטן. במהלך הניתוח התברר כי ההתקן נמצא בבטן כשהוא עטוף בשומן תוך בטני, עם היווצרות מוגלה סביבו.

חדירת התקן תוך רחמי לחלל הבטן הוא מצב נדיר ברפואה, ועלול לגרום לזיהום תוך בטני מסכן חיים. הרופאים הסירו את ההתקן במהלך הניתוח, באמצעות פתחים קטנים בדופן הבטן. אלכס פרקש, דובר בית החולים, מסר כי לאשה שלום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully