וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים והלסביות: לפסול פרופ' רקובר מקבלת פרס ישראל

כתבת וואלה! חדשות

19.3.2002 / 15:19

חתן הפרס לתרבות תורנית הישווה בעבר בין יחסי מין הומוסקסואליים למשכב עם חיות; קהילת ההומוסקסואלים: "מצוינות לא תשמש כסות לגזענים"; גיסו של רקובר השתתף בוועדת השופטים

ארגונים לזכויות הקהילות ההומוסקסואליות בארץ, קוראים לפסול את הרב והפרופסור,נחום רקובר, מקבלת פרס ישראל, לאור התבטאויותיו החמורות בעבר נגד הומואים ולסביות. הבוקר שלחו בנושא מכתב חריף לשרת החינוך, ובכוונתם לפנות בהקדם האפשרי ליועצת המשפטית של משרד החינוך, בכדי שתבדוק את חוקיות העובדה שגיסו של פרופ' מקובר, השתתף בוועדה שבחרה אותו לקבלת פרס ישראל.

נחום רקובר אמור לקבל את פרס ישראל לתרבות תורנית. בנימוקי חבר השופטים, שבראשם עמד פרופ' דניאל שפרבר מאוניברסיטת בר-אילן, נכתב כי "רקובר הוא מחשובי החוקרים של המשפט העברי בדורנו. במחקריו ובעבודתו הוא תרם תרומה חשובה לשילוב המשפט העברי במשפט מדינת ישראל".

באוקטובר 1995, במהלך ישיבה של ועדת העבודה והרווחה, השווה פרופ' רקובר בין יחסי מין הומוסקסואליים למשכב עם חיות: "אם מעניקים זכויות לבני זוג מאותו מין צריך להעניק זכויות למי ששוכב עם בעלי חיים".

נציגי המועצה לזכויות קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים ובי סקסואלים), שלחו הבוקר מכתב לשרת החינוך לימור לבנת, בו הם מבקשים לפסול אותו ממועמדותו: "במסגרת תפקידך כשרת חינוך, עליך לאמץ, במיוחד בימים קשים אלה, מדיניות ברורה נגד מפיצי השנאה והמדון בישראל. אנו סבורים כי מצויינות בתחום עיסוקו של אדם אינה הקריטריון הבלעדי שעל פיו צריכה ועדת הקבלה של הפרס לקבל את החלטותיה. מצוינות לא יכולה לשמש כסות להפצת שנאה, מדון וחוסר סובלנות".

חקר את המשפט העברי

שבי גטניו, מייסד המועצה לזכויות קהילת הלהט"ב בישראל וממארגני המכתב, מסר לוואלה! חדשות, כי מלשכת שרת החינוך, נמסר בתגובה כי האחראים לבחירת חתני הפרס הם חבר השופטים, ולא השרה עצמה. עוד הוסיף, כי "פרס ישראל לא יכול להינתן שוב ושוב לגזענים ולאנשים שהסובלנות מהם והלאה. אנחנו יותר ממוחים על הבחירה, ורואים אותה בעין קשה".

רקובר, יליד ירושלים בן 70, הוסמך לרבנות בהיותו בן 21. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ואחר כך לימד בה משפט עברי. הוא התמנה לפרופסור באוניברסיטת בר-אילן ב-81', ושנה אחר כך התמנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, תפקיד שמילא עד שנת 99'. פרופ' רקובר נמנה עם מייסדי העמותה "מורשת המשפט בישראל" שחוקרת את המשפט העברי, ופירסם שלושים ספרי מחקר וספרי עזר בתחום התמחותו.

פרופ' רקובר סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully