וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יסכים להודיע על ביטול הסכמות קמפ דיוויד בתמורה להצטרפות הליכוד לממשלה

11.9.2000 / 22:32

כך טוענים בכירים בפמלייתו של ראש הממשלה, שחזר הערב ארצה; לדבריהם, בקמפ דיוויד ברק לא הבטיח ולא נתן דבר; בימים הקרובים הוא מתכוון להתמקד ולקדם את האג'נדה החברתית עליה הכריז

ראש הממשלה אהוד ברק שב הערב מוועידת המילניום בניו יורק. במשלחת הישראלית הובעה אכזבה מכך שגם לחץ בינלאומי כבד שהופעל על יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לא הביא אותו להגמשת עמדותיו. בכירים בפמליית ראש הממשלה העריכו כי הסיכוי להשגת הסכם עם הפלסטינים קלוש. עם זאת הביעו אופטימיות מסויימת בשל דחיית המועד על הכרזת המדינה.

בשעות בהן עשה המטוס את דרכו לארץ עסק ברק בהכנות להסתערות על סדר היום האזרחי אותו הוא מתכוון ליישם. ברק מאמין כי ניתן לכונן ממשלת אחדות עם הליכוד על מצע אזרחי, ובערוץ הראשון דווח כי לדברי מקורביו, אם הליכוד ידרוש מראש הממשלה להודיע על חזרתו מההסכמות שהושגו בקמפ דיוויד בתמורה להצטרפותו לא תהיה בכך כל בעיה. לטענתם, ברק לא הבטיח כלום ולא נתן דבר בפסגה המשולשת שהתקיימה לפני מספר שבועות.

ברק הודיע הערב גם על כוונתו להוסיף 300 קווי אוטובוס שנוסעים בשבת ל-400 הקיימים כיום. לדבריו, ההחלטה הזו היא חברתית, שכן היא מאפשרת ליותר אנשים שאינם בעלי כלי רכב לנסוע בשבת ממקום למקום. מבדיקה שערכו מקורביו של ראש הממשלה נמצא כי להחלטה כזו אין צורך באישור הכנסת.

בתוך כך אמרה הערב מזכירת המדינה האמריקאית, מדלן אולברייט, כי ישנם קשיים רבים במו"מ בין ישראל לפלסטינים, אולם עדיין יש אפשרויות רבות להמשיכו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully