וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחודש הבא: יותר זול להתקשר לטלפון סלולרי

11.9.2000 / 15:07

דקת שיחה נכנסת תעלה 54 אגורות מפלאפון ואורנג'; סלקום תחוייב להשאיר את המחיר הקודם שלה - 48.7 אג'; עד שנת 2003 ירד המחיר ל-43 אגורות; כעת יש לראות האם החברות יעלו את מחירי השיחות היוצאות

שר התקשורת חתם על תקנות המוזילות את תעריפי השיחות הנכנסות למכשירים סלולריים. על פי המחיר החדש שייכנס לתוקפו ב-2 באוקטובר, יעמוד התעריף המירבי של שיחה נכנסת לטלפון סלולרי על 54 אגורות ללא מע"מ. החל מינואר 2001 ירד מחיר השיחות הנכנסות לחמישים אגורות ועד שנת 2003 הוא יקבע על 43 אגורות.

ההוזלה תשמח במיוחד את מנויי רשת פלאפון. עד כה עמדו מחירי השיחות הנכנסות על 62 אגורות בממוצע ברשת פלאפון ו-54 אגורות ברשת פרטנר. רשת סלקום תחוייב להמשיך להשאיר את המחיר הקבוע שלה, 48.7 אגורות לדקת שיחה נכנסת. ההבדל בין מחיר שיחה נכנסת ברשת היקרה פלאפון, לזולה, סלקום, הגיע ל-50 אחוז. רשת פלאפון, שהיא הנפגעת העיקרית משינוי תעריפי השיחות הנכנסות, תעתור על פי ההערכות לבג"ץ נגד התקנות החדשות.

ממשרד התקשורת נמסר כי תיקון התעריפים משתלב במדיניות הרחבת התחרות בענף, על ידי כך שיצומצמו חסמי הכניסה של מפעילים חדשים וחסמי מעבר בין הרשתות.

שיחה אחת - שלושה תשלומים

בתקופה האחרונה משוות רוב החברות הסלולר את מחירי השיחות היוצאות. מה שרוב הצרכנים אינם יודעים הוא שהם משלמים גם עבור השיחות הנכנסות. כאשר מתבצעת שיחה מטלפון סלולרי של חברה אחת לשניה משלם מבצע השיחה לשלושה גורמים: לחברה שבה הוא מנוי, לחברת בזק תמורת החיבור בין הרשתות ולחברה בה מנוי הטלפון אליו בוצעה השיחה. התשלום האחרון הוא שיושפע מהחלטת משרד התקשורת להוריד את התעריפים.

פלאפון וסלקום הציעו ללקוחותיהם מחיר שיחה יוצאת נמוך, ש"סובסד" על ידי השיחה הנכנסת, דבר שנאסר על אורנג'. כעת יש לחכות ולראות האם חברות הסלולר ינסו לפצות את עצמן על הפסדים כתוצאה מהורדת מחיר השיחות הנכנסות ולהעלות את מחירי השיחות היוצאות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully