וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מציג: כך תראה המהפכה החברתית

11.9.2000 / 17:30

ראש הממשלה מפרסם היום את עיקרי הרפורמה השנויה במחלוקת: תחבורת ציבורית וטיסות אל על בשבת, נישואין אזרחיים, השלמת החוקה, מחיקת סעיף הלאום בתעודת הזהות, שירות לאומי לכל ותוכנית חינוך אחידה לילדי ישראל

ראש הממשלה, אהוד ברק, מציג היום התייחסות מפורטת לסדר היום האזרחי-חברתי. לדברי ברק אין מדובר במאבק בין חילוניים לדתיים או במהפכה, אלא שילוב של קידמה, יהדות ורגישות חברתית. "על ניסוח האמנה ישבו צוותים שונים של חילונים ודתיים, שעצם ישיבתם תהווה חלק מהדיאלוג", אמר ברק.

הפירוט המלא:

- טיסות אל על: אין חברה או קונה שיכולים לנהל חברת תעופה שלא טסה 15 אחוז מן הזמן. לפיכך, יחד עם תהליך ההפרטה העובר על אל על, שמימלא יביא לקיום טיסות בשבת, תבחן המדינה קיום טיסות בשבת שיגדילו את התמורה למדינה בעת מכירה.

- רישום זוגיות: מאות אלפי ישראלים מנועים מלהינשא כהלכה. לדברי ברק אין זה הגיוני ואין זה נכון להכריח אותם לצאת ולהינשא במדינה אחרת. על כן יש להתקין תקנות שיאפשרו רישום זוגיות בארץ, זאת מבלי לפגוע בזכותם של אלה הרוצים להינשא על פי כללי הרבנות.

- אוטובוסים בשבת: ברק מתכוון להגדיל ל-700 את מספר קווי האוטובוס שפועלים בישראל בשבת. כיום מספרם עומד על 400 בלבד. לצורך הגדלת מספר הקווים אין צורך באישור הכנסת. ברק הדגיש את חשיבות השבת וייחודה לעם ישראל, ואמר כי הפעלת קווי אוטובוס בשבת לא תפגע בעניין הדתי אלא תשרת צורך חברתי עמוק והזדמנות שווה לכל האזרחים, כך שגם מי שאין ברשותו רכב יוכל לנוע בחופשיות בשבת. ברק הדגיש כי אין בכוונת ההצעה לפגוע בציבור הדתי והשימוש בתחבורה הציבורית יתבצע תוך שמירת יכולתם של האוכלוסיות הדתיות לקיים השבת על פי אמונתן.

"שילוב של קידמה, יהדות ורגישות חברתית"

- חוקה: על מנת להציב את ישראל בשורה אחת עם האומות הנאורות בעולם מתבקשת השלמת החוקה. עד כה הושלמו 11 חוקי יסוד ודרושים עוד מספר חוקים כדי להשלים את המהלך כולו.

- סעיף הלאום: מחיקת סעיף הלאום בתעודת הזהות תגביר את שיוויון הזכויות וההזדמנויות לכל ותסייע בסגירת פערים.

- סגירת משרד הדתות: צעד זה, המתבקש מזה שנים רבות, אמר ברק, ישפר את שירותי הדת הניתנים לנזקקים להם ותחסוך סכומים ניכרים לקופת הציבור. דו"חות של מבקרי המדינה השונים הצביעו על פגמים רבים בהענקת שירותי המשרד לאוכלוסיות השונות.

- מכנה משותף לילדי ישראל: הממשלה תיצור תוכנית חובה אחידה שתכלול לימודי מתמטיקה, אנגלית, אזרחות מדעים ומורשת יהודית שתשולב בכל מערכות החינוך הנתמכות על ידי המדינה. מהלך זה ימנע פער העלול להיווצר בהיעדר מכנה משותף.

- שירות לאומי: בחינה כוללת של אפשרות ליישום הדרגתי של שירות לאומי לכל.

ואילו יו"ר ש"ס, אלי ישי, חזר ותקף היום את תוכנית הרפורמה האזרחית של ראש-הממשלה. לדבריו, "אני מציע לברק לעסוק בבעיות האמיתיות של החברה בישראל ולהפסיק את מחול הכותרות שגורם לפילוג העם". ישי הוסיף שאת המהפיכה האמיתית בשטח, כהגדרתו, מבצעת תנועת ש"ס ואילו ראש-הממשלה עוסק במהפיכות מדומות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully