וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 פצועים קל בפיגוע התאבדות בירושלים

17.3.2002 / 16:31

מחבל התפוצץ סמוך לאוטובוס בצומת הגבעה הצרפתית; אחה"צ נהרג מחבל בפיצוץ ליד כפר ענתה מצפון לירושלים; מטען חבלה שהוטמן במכונית בגני טל התגלה ופורק; כתבת וידאו מצורפת

שני מחבלים מתאבדים התפוצצו אחר הצהריים בצפון ירושלים. 20 בני אדם נפגעו באורח קל, שני המחבלים נהרגו.

בסביבות השעה 16:00 התפוצץ מחבל מתאבד מצפון לירושלים, בין הכפרים חיזמה וענתה לשכונת פסגת זאב. באירוע זה לא היו נפגעים. עדיין לא ברור אם המחבל נפגע ב"תאונת עבודה" או כתוצאה מפעולה ישראלית. ככל הנראה האיש היה בדרכו לבצע פיגוע התאבדות בבירה. שוטרים שהוזעקו למקום הבחינו כי פלסטינים מנסים לקבור את גופתו, ומנעו זאת מהם. הגופה הועברה לבדיקת המשטרה.

מחבל מתאבד התפוצץ בצהריים בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים. המחבל פוצץ עצמו סמוך לשעה 14:00 ליד אוטובוס בקו מספר 22 שנסע ממרכז העיר לכיוון פסגת זאב, ונהרג במקום. ממד"א נמסר, כי 20 נפגעי חרדה פונו לבתי החולים "הדסה עין כרם", "הדסה הר הצופים" ו"ביקור חולים" בעיר. חלקם סובלים מפגיעות קלות של רסיסים. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לפיגוע.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר ל"קול ישראל": "מחבל מתאבד הסתער לכיוון אוטובוס שעמד בצומת. התפוצץ מחוץ לאוטובוס. יש נזק ניכר לאוטובוס, פונו מספר פצועים לבתי החולים, כתוצאה מפגיעת רסיסי החלונות של האוטובוס וכן נפגעי הלם".

מחקירה ראשונית עולה, כי המטען שהתפוצץ היה רב עוצמה. עדי ראיה סיפרו לגלי צה"ל כי המחבל ירד מהגשר לכיוון הצומת, כנראה כדי לעקוף את עמדת משמר הגבול במקום.

שני נערים נעצרו בדרכם לפיגוע

תושב ההתנחלות גני טל, שברצועת עזה, מצא אחר הצהריים מטען חבלה רב עוצמה במכוניתו. חבלני מערכת הביטחון שהגיעו למקום ניטרלו את המטען, לא היו נפגעים. מחקירה ראשונית עלתה האפשרות, כי אחד הפועלים הפלסטינים העובדים במקום בו חנתה המכונית הניח את המטען.

בעל המכונית, עדי עסיס, סיפר לגלי צה"ל: "נכנסתי למכונית וראיתי שקית מתחת לכיסא הנהג, בתוכה פלאפון עם צינור, מתג הפעלה והכל מחובר באיזולירבנד. מיד סגרתי את הדלת, התקשרתי לרבש"צ (רכז הביטחון) של היישוב, והתרחקתי מהמקום".

ליד סלפית, שבשומרון, עצרו לפנות בוקר חיילים מיחידה מובחרת של חיל האוויר שני נערים, כנראה בני דודים, שהיו בדרכם לבצע פיגוע התאבדות בישראל. הם הועברו לחקירת השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully