וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אם לא אמצא פרטנר לשלום איישם את המהפכה האזרחית

10.9.2000 / 18:05

"אני משוכנע שאצליח לגייס רוב בכנסת עם חידוש המושב באוקטובר", אמר ראש הממשלה; אריאל שרון: ברק ניהל את המשא ומתן עם הפלסטינים בצורה כושלת, עליו לתאם עם הליכוד תאריך לבחירות

ראש הממשלה, אהוד ברק, אומר היום כי אם ישראל תיכשל בהשגת הסכם עם הפלסטינים, הוא יפנה להגשים את המהפכה האזרחית שהציג לפני כחודש.

בראיון לרשת איי.בי.סי ניוז, אמר ברק כי הוא משוכנע שיצליח לגייס רוב בכנסת עם חידוש המושב בסוף אוקטובר. בהתייחסו למחלוקת בעניין הר הבית אמר ראש הממשלה שיש למצוא נוסחה שלא תסתור את ההצהרות הפומביות של שני הצדדים בעניין. בגלי צה"ל נמסר כי ערפאת הצהיר שהוא נחוש לקבל ריבונות פלסטינית או מוסלמית מלאה על הר הבית, בעוד שברק הצהיר שאף ראש ממשלה ישראלי לא יעביר את הר הבית לריבונות פלסטינית. ברק בירך על הכוונה הפלסטינית לדחות היום את ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית ואמר כי זהו סימן חיובי.

ואילו יו"ר הליכוד, ח"כ אריאל שרון, תקף היום את ברק, על צורת ניהולו את התהליך המדיני.
"ברק חוזר ארצה מארה"ב, חזרה שמלווה בהרבה בושה על צורת הניהול הכושלת של העניינים", אמר שרון.
הוא הוסיף כי הוא מצפה לקבל דיווח מראש הממשלה על מצב התהליך המדיני, אולם לדבריו טוב יעשה ראש הממשלה אם יגיע להסכמה מיידית עם הליכוד על מועד להקדמת הבחירות.

"פרפורי גסיסה אחרונים"

ככל שיורד הסיכוי להשגת הסכם מדיני עם הפלסטינים עולה כוונתו של ראש הממשלה, אהוד ברק, להקים קואליציה רחבה על בסיס הרפורמה האזרחית-חילונית. מחר, עם שובו של ברק מניו יורק, הוא צפוי לפתוח במגעים להקמת ממשלה חילונית.

במפלגות החרדיות כעסו על התבטאויותיו האחרונות של ראש הממשלה על כוונתו להפריד את הדת מהפוליטיקה, ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, כולל טיסות של אל-על. מדובר ב"פרפורי הגסיסה האחרונים" של ממשלת ברק אמרו ח"כים חרדים.

ואפילו בתוך ישראל אחת לא כולם התלהבו מהדברים. חברי תנועת מימד הודיעו כי במקרה שתוכניתו של ברק תצא אל הפועל הם יפרשו מהממשלה, כיוון שמדובר בהפרה בוטה של ההסכם בין ישראל אחת לתנועת מימד בנושאי דת ומדינה. "אני מופתע לחלוטין מיוזמה זו של ברק, שאינה מאפיינת את האיש ודרכו. שיתוף הפעולה בין מימד לישראל אחת מתבסס על הכרה בהיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, ובתוך חיזוק אופיה היהודי וללא הפרדת הדת מהמדינה", אמר יו"ר מימד, השר מיכאל מלכיאור.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ מאיר פרוש, אמר כי ברק יירשם בהיסטוריה כמי ששם לו למטרה לחרחר ריב בין הדתיים לחילונים. לדבריו ברק נשאר בקושי ראש הממשלה של מרצ ושינוי, ואפילו בישראל אחת מאסו "ברעיונותיו ההזויים".

בש"ס הודיעו כי מדובר בהחלטה שמשמעותה גט כריתות מצידו של ברק לאזרחים הדתיים והמסורתיים. יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר כי "היוזמות ההיסטריות של ברק, מקורן בתחושה של אובדן ערכי ופוליטי".

ח"כ אברהם רביץ, (יהדות התורה), היה בוטה יותר ואמר כי ברק צריך "לקבל טיפול מבחינה נפישת כדי לראות מה קרה לו". במפלגת העבודה אמרו בתגובה כי "זהו סגנון לא ראוי המבזה את עולם התורה". אך למרות התגובה "הארץ" מדווח כי בכירים במפלגה אמרו שהצהרותיו של ראש הממשלה מנוגדות להחלטות ועידת המפלגה ולמצעה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully