וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאוכזבת מהעמימות הישראלית בשפרדסטאון

5.1.2000 / 11:39

א-שרע נושא איגרת בעניין הסורים הכלואים בישראל, משקל נגד לבקשות בעניין רון ארד

סוריה מביעה הבוקר אכזבה מסוימת מהערפול בעמדתה של ישראל במשא ומתן המתנהל בשפרדסטאון. היומון הסורי הרשמי "אל-בעת'" כותב הבוקר: "ערפול וחוסר בהירות ממשיכים להיות המרכיב העיקרי במדיניות הנושא והנותן הישראלי. זאת בנוסף לנסיונות הישראליים לרתום את העגלה לפני הסוסים". העיתון קורא לישראל לדבוק בעקרונות השלום ללא תרגילים ועמימות בעמדתה המדינית, ומדגיש את החשיבות הרבה הנודעת לתפקיד הממשל האמריקאי בכלל וקלינטון בפרט במאמצי השלום. סוריה, מוסיף העיתון, ממשיכה במשא ומתן עד שתעמוד על מידת רצינותה וכוונותיה של ישראל.
היומון הסורי "תשרין" תוקף אף הוא את נסיונותיה של ישראל להפוך את סדרי העדיפויות בשיחות ולהקדים את הדיונים על סידורי הביטחון והנורמליזציה.
שלשום ערכו אזרחים סורים הפגנה גדולה בדמשק מול נציגות הצלב האדום בעיר. הם דרשו לפעול לשחרור כל העצורים הסורים המוחזקים בבתי כלא בישראל, חלקם למעלה מ-15 שנה. המפגינים מסרו לנציג הצלב האדום בדמשק מזכר בו ציינו כי ישנם 17 עצורים סורים בישראל שמשוללים כל זכות ונתונים תחת עינויים קשים, פיזיים ופסיכולוגיים.
מקורות דיפלומטיים מסרו לעיתון אל-חיאת" כי המזכר הועבר לשר החוץ הסורי פארוק א-שרע זמן קצר לפני תחילת השיחות, במטרה להפעיל לחץ על ישראל לשחררם לאלתר. זאת, כמשקל נגד לדרישת ישראל לסייע בחיפושים אחר עקבותיהם של רון ארד ונעדרי סולטן יעקב ולדרישתה להשיב את גופתו של אלי כהן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully