וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין נוטה לסגור את תיק נתניהו

10.9.2000 / 8:25

כך מעריך גורם משפטי בכיר; היועץ המשפטי נוטה לקבל את דעתם של אנשי הפרקליטות המתנגדים להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר; ההכרעה בנושא השבוע

היועץ המשפטי לממשלה שוקל לא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ולסגור את התיק נגדו, כך מעריך גורם משפטי בכיר. החלטתו של היועץ צפויה להתפרסם בימים הקרובים.

לפני חמישה חודשים המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו, בחשד לעבירת שוחד, ניסיון לקבל דבר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

הדעות בפרקליטות בנוגע להגשת כתב אישום חלוקות: פרקליט מחוז ירושלים, עורך הדין משה לדור, והפרקליט שליווה את התיק מטעם הפרקליטות, עורך הדין שלמה למברגר, מתנגדים להגשת כתב אישום. לעומתם, פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, המשנה לפרקליטת המדינה, רחל סוכר, ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות, נאוה בן אור, תומכות בצעד זה.

ההערכה ברגע זה היא שרובינשטיין נוטה לקבל את דעת המתנגדים. לדבריהם, הסיכוי להגיע להרשעה בתיק נמוך כיוון שהראיות בתיק אינן מוצקות דיין, והסתירות בעדותו של עד המדינה, אבנר עמדי, רבות מדי. התומכות בהגשת כתב האישום טוענות כי הראיות הקיימות מספיקות להשגת הרשעה, ואין מנוס מהגשת כתב אישום.

היועץ המשפטי ופרקליטת המדינה לא נפגשו עדיין עם עורכי דינו של נתניהו, יהודה וינשטיין ויעקוב וינרוט. גורם משפטי מעריך, כי העובדה שהפגישה לא התקיימה, מרמזת על כוונתו של רובינשטיין לסגור את התיק, כיוון שבמקרה כזה פגישה כזו מיותרת.

השבוע יתקיימו התייעצויות נוספות בנושא בלשכת היועץ המשפטי. במקרה של סגירת התיק, רובינשטיין צפוי לפרסם דו"ח ציבורי שיבקר את נורמות ההתנהגות של נתניהו, בדומה לדו"ח שפורסם בפרשת ויצמן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully