וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: כבר תוך שבועות אוטובוסים יסעו בשבת

9.9.2000 / 8:50

ראש הממשלה ממשיך לקדם את המהפכה החברתית ומשדר פסמיות לגבי התהליך המדיני: "יש נטייה בצד הפלסטיני לשכתב את ההיסטוריה של הר הבית"; ערפאת: "אמשיך להלחם למען שיחרור המקומות הקדושים - אם לא יבוא מישהו אחר וישחרר אותם"

ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר אתמול כי כבר בשבועות הקרובים יוכלו אזרחי המדינה להרגיש את המהפכה החילונית או כהגדרתו "האזרחית-חברתית". בראיון לשני ערוצי הטלויזיה פרס ראש הממשלה את השינויים שברצונו להנהיג אם תהליך השלום, שנראה כעת במבוי סתום, יסתיים ללא הסכם.

"תוך שבועות בודדים נראה התחלה של קווי אוטובוס נוסעים בשבת משכונות תל אביביות והפרברים לעבר חוף הים". לדברי ברק, אין מנוס גם מטיסות של חברת אל - על בשבתות: "הדרך היחידה להפריט את אל - על היא בכך שהחברה תטוס בשבת", אמר והוסיף כי "ניתן לקיים מדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית ומודרנית בלי לנקר את עיניהם של החרדים".

לגבי שותפו ההכרחי למהלך החילוני, יושב ראש הליכוד אריאל שרון, אמר ברק כי למרות סירובו של שרון לדון בכך, רבים מבוחרי הימין תומכים במהלך: "אין מגעים עם שרון, בוודאי כל עוד שיש עדיין מו"מ עם הפלסטינים שהוא אינו יכול לקבלו". אולם, ציין ברק, כי יהיה על מה לדבר אם בעוד מספר שבועות תגיע ישראל למסקנה שאין נכונות בצד הפלסטיני ויוחלט שלא בשלו התנאים.

בתגובה על כוונת ראש הממשלה לבצע מהפכה אזרחית-חילונית בישראל אמר יושב ראש ש"ס, אלי ישי, כי אהוד ברק מפרק את המדינה מכל ערכיה היהודיים, ונותן בכך גט כריתות לרוב אזרחי ישראל, המסורתיים והדתיים.

השר מיכאל מלכיאור אמר היום כי מימד לא תשתתף במהלך שבמסגרתו יופעלו טיסות ואוטובוסים בשבת וציין כי בכל שיחותיו עם ברק הנושא לא עלה. להערכת גורמים פוליטים, יעזבו מלכיאור ומימד את הממשלה אם יוחלט על הצעדים החילוניים.

יושב ראש הליכוד, אריאל שרון אמר בתגובה לדברי ברק כי דבריו אינם רציניים, הליכוד ימשיך לפעול להפלת הממשלה.

"לא נעביר את השליטה בהר הבית לערפאת"

ראש הממשלה, האשים את ערפאת בקפאון השורר במשא ומתן בשל התעקשותו בעניין הר הבית והבהיר: "שום ראש ממשלה לא יחתום על מסמך שמעביר את הריבונות על המקום לידי ערפאת".

ערפאת אמר בראיון לרשת הסי.אן.אן כי ימשיך להתעקש בעניין הר הבית: "אינני יכול לבגוד בערבים, נוצרים, מוסלמים ובבני עמי, ישראל צריכה לכבד את המקומות הקדושים. אמשיך להלחם למען שיחרור כל המקומות הקדושים, אם לא יבוא מישהו אחר לשחררם".

ברק אמר בתגובה כי יש נטייה בצד הפלסטיני לשכתב את ההיסטוריה של הר הבית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully