וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקאי מסייע לרוסיה בחקירת טביעת הצוללת 'קורסק'

7.9.2000 / 19:48

סיפק לרוסים דו"ח שנכתב על ידי מומחים; חיל הים האמריקאי עקב אחר כלי שיט רוסיים בעת התרחשות האסון; הדו"ח כולל מידע מדוייק אודות שני פיצוצים בצוללת

ארצות הברית סיפקה לרוסיה דו"ח אודות הצוללת הגרעינית שטבעה בחודש שעבר, ה'קורסק'. ככל הנראה מכיל הדו"ח מידע מודיעיני, שלא היה ידוע עד כה.

הדו"ח נכתב על ידי מומחי מודיעין אמריקאים, על סמך מידע שנאסף על ידי חיל הים האמריקאי. צוללות אמריקאיות עקבו אחר תנועות הצי הרוסי בעת שהתרחש האסון ב'קורסק'. פקידים אמריקאים אמרו כי הם נזהרו בכתיבת הדו"ח שלא לחשוף יכולות מודיעיניות רגישות.

פקידים רוסיים רשמיים אמרו כי הדו"ח שסיפקו האמריקאים מכיל מידע מדוייק אודות שני פיצוצים שארעו בצוללת. ידוע כי הפיצוץ השני היה חזק הרבה יותר מהראשון, ושניהם התרחשו בעת ששהתה הצוללת מתחת למים.

ככל הידוע הדו"ח כבר הועבר לידי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על ידי ראש מועצת הביטחון הרוסית, סרגיי איוואנוב. ברוסיה נמשכת חקירת האירוע הטרגי, בו נספו 118 מלחים. סיבות הטביעה עדיין לא הובהרו, וממשלת רוסיה טוענת כי ה'קורסק' התנגשה בצוללת אחרת, אמריקאית או בריטית, אך גם אפשרות של פיצוץ בתוך הצוללת אינה נשללת. ממשל ארה"ב מכחיש בתוקף אפשרות של התנגשות עם כלי שייט אמריקאי.

התיאוריה האמריקאית השלטת כרגע לגבי נסיבות האסון, היא כי הפיצוץ הראשון קשור בדלק שמקורו בטיל טורפדו או טיל ארוך טווח אחר שנשאה הצוללת. שריפה שפרצה עקב כך גרמה כנראה לפיצוצים נוספים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully