וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות המים: חשש כבד ממצב הכינרת

תמר נהרי

6.3.2002 / 16:47

חודש פברואר היה שחון במידה חריגה; האצות הרעילות מתפשטות בצורה מדאיגה; הנציבות: לא נשאב מים ממפלסים נמוכים בקיץ הקרוב, מחשש לנזק בלתי הפיך למי האגם

לא נידרש זמן רב כדי לפוגג את האופטימיות הזהירה שהובעה בחודשים דצמבר וינואר, לאחר כמויות המשקעים הנאות שירדו במהלכם: נציבות המים מודיעה היום, כי חודש פברואר היה שחון במידה חריגה, שצמצמה לחלוטין את עודפי המים שהיו בחודשים שקדמו לו. בנוסף הודיעה היום נציבות המים, כי בשל תופעה מדאיגה של התפשטות אצות רעילות בכנרת לאחרונה, ככל הנראה תוצר של המפלס הנמוך, החליטה שלא לשאוב בקיץ הקרוב ממפלסים נמוכים כפי שהיה בקיץ שעבר - וזאת בשל חשש כבד לנזק בלתי הפיך למי האגם.

החלטת הנציבות היום, שטעונה את אישורו של שר התשתיות, תביא להמשך מסיבי של שאיבת היתר מאקוויפר החוף בה החלו בקיץ שעבר. זאת, למרות המלחת האקוויפר במקומות מסוימת והסכנה הגדולה הנשקפת לו, לדעת רבים, בשל היקף השאיבה. בנציבות המים מזהירים, כי זו השנה האחרונה בה תתאפשר שאיבת היתר בממדים אלו, ולאחריה יהיה צורך בהגבלת השאיבה.

בעקבות זאת דורשת נציבות המים קיצוץ נוסף בצריכת המים, של 100 מיליון מ"ק. הנציבות העבירה את דרישתה לשר התשתיות להביא את הנושא שוב להחלטת ממשלה. על פי תוכנית הנציבות יקוצצו 50 מיליון מ"ק מצריכת המים השפירים לחקלאות, ו-50 מיליון מ"ק נוספים יקוצצו מצריכת הרשויות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully