וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז בזק: חברת שרם-פודים-קלנר פועלת לצירוף סינגפור טלקום

6.9.2000 / 11:29

הקבוצה מנהלת מגעים עם חברות נוספות בארה"ב ובאירופה; דנקנר השקעות, קבוצת זאבי והחברה לישראל הודיעו גם הן על התמודדות במכרז

קבוצת שרם-פודים-קלנר מנהלת מגעים לצירוף שותף בינלאומי לקבוצה לצורך ההתמודדות במכרז על גרעין השליטה בבזק. הקבוצה תנהל את ההתמודדות באמצעות חברת הבת, פועלים השקעות, שבראשות אביגדור קלנר.

"הארץ" מדווח הבוקר, כי הקבוצה מנהלת מגעים עם חברת 'סינגפור טלקום' לבחינת שיתופי פעולה אפשריים בישראל, בהם ההתמודדות על גרעין השליטה בבזק. שוקי גלייטמן, מנהל בקבוצה, הוא קונסול הכבוד של סינגפור בישראל. יו"ר הקבוצה, יצחק שרם, מנהל מגעים עם חברות נוספות בארה"ב ובאירופה.

סינגפור טלקום, חברת הטלפוניה הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה, נמצאת בשליטת חברת האחזקות הממשלתית "טמסק" (Temasek), ונסחרת בבורסה בסינגפור לפי שווי שוק של 24.5 מיליארד דולר. 99 אחוז מהכנסות החברה הן מפעילות בסינגפור.

יו"ר דנקנר השקעות, שמואל דנקנר, מתכוון גם הוא להתמודד במכרז. לקבוצת דנקנר השקעות יש אחזקות משותפות בפרטנר עם קונצרן האטצ'יסון מהונג קונג. אם דנקנר יזכה במכרז, הוא ייאלץ למכור אחזקות צולבות בתחום התקשורת, בהן אחזקותיו במת"ב ובפרטנר.

חברות נוספות, שהודיעו על כוונתן להתמודד במכרז על גרעין השליטה בבזק הן קבוצת זאבי והחברה לישראל. אתמול הודיעה קווי זהב, הנמצאת בבעלות קבוצת עורק, אליעזר פישמן וטלקום איטליה, על כוונתה להתמודד במכרז זה או במכרז למפעילי השיחות הפנים ארציות.

תהליך ההפרטה של בזק צפוי לצאת לדרך השבוע, אם ועדת הכספים תאשר אותו בישיבתה המתוכננת למחר. רשות החברות הממשלתיות מתכננת לפרסם עד סוף השנה את המכרז למכירת 50.01 אחוז ממניות בזק. החברה נסחרת לפי שווי של כחמישה מיליארד דולר. הגופים הממשלתיים מצפים למכור את חלקם תמורת 3-3.5 מיליארד דולר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully