וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרגדיה נמשכת: ילדים של צוות הצוללת הרוסית לא יקבלו פיצויים

4.9.2000 / 18:18

החוק ברוסיה קובע כי רק משפחות שההורים בהן היו נשואים, יזכו לפיצוי; משרד הרישום: אם נסכים לשלם לכל האלמנות זה יהיה תקדים מסוכן; הצוללת תחולץ ממימי הים מחשש לקרינה רדיואקטיבית


זעם ברוסיה, לאחר שהתברר כי הממשלה מתנערת מחובותיה לקרובי הניספים באסון הצוללת "קורסק". הממשלה מסרבת לשלם פיצויים לשלוש נשים, שנמצאות בהריון מחיילים ששירתו על הצוללת, ולשש נשים נוספות, להן היה קשר זוגי ארוך טווח או שהיו בתהליכים לקראת חתונה, עם אנשי צוות.

הצוללת הגרעינית טבעה ב-12 באוגוסט בעקבות שתי התפוצצויות. כל 118 המלחים שהיו בצוות ניספו, רובם מיד עם הפיצוץ הראשון.
סגן ראש ממשלת רוסיה, ולנטינה מטויאנקו, אמר בתגובה לפרסומים כי כל הנשים הלא נשואות יקבלו את אותן זכויות שמקבלות האלמנות הנשואות.

החוק הרוסי קובע כי האימהות והילדים של הרוגי הצוללת זכאים לפיצוי השווה ל-25 משכורות חודשיות של האב, זאת בנוסף ל-120 משכורות חודשיות שתקבל כל משפחה. המשפחות הלא-נשואות קיבלו מסמך, הקובע כי מי שתובע פיצויים חייב להיות נשוי, זאת משום שאין חוק ברוסיה המאפשר הכרה בנישואים שלאחר המוות.

"ברוסיה אין חוק המאפשר רישום של נישואים עם נפטר", אמרה בכירה במשרד הרישום. "אם נעשה כן, זה יהווה תקדים מסוכן. אותן טענות יכולות להעלות נשותיהם של החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה עם צ'צ'ניה".

הנשים הלא נשואות מאמינות כי אם ימתינו ולא ילחמו על זכויותיהן לא יקבלו דבר. "אני לא מבקשת דבר עבורי", אמרה אחת האימהות, שצפויה ללדת בקרוב. "אני נלחמת אך ורק עבור בני. ככל שהזמן יעבור, ישכח האסון הנורא והרשויות יזנחו אותנו".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי הצוללת תחולץ מהמים, בגלל סכנת הזיהום לדיג. לדבריו, החילוץ אמנם יקר ומורכב אך הכרחי בגלל סכנת הקרינה הרדיואקטיבית.

משפחות המלחים האבלות קוראות להביא במהירות לקבורה ומנוחה את יקיריהם, כדי שיוכלו להמשיך בחייהם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully