וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סערה בכוס מים

דרור אידר

12.1.2012 / 9:33

הרשו לי לא להזדעזע מכוס המים ששפכה אנסטסיה מיכאלי על ראלב מג'אדלה. נכון, המעשה לא ראוי, וטוב היה לו מיכאלי שלטה בעצמה, אבל לא צריך לצאת מפרופורציות. זכינו בכנסת ישראל למופעי אימים גרועים בהרבה מכוס המים העלובה הזאת. נאצות, דחיפות ומכות. לתקשורת בער להציג את המעשה כשפל שלא היה כדוגמתו. אכן "שפל חסר תקדים" - הזעזוע הצבוע; לא המעשה. כבר שכחנו את ביקור הח"כים הערבים אצל הליברל העולמי קדאפי? להזכיר את היחס המלגלג כלפי תקיפתו של מיכאל בן-ארי בכוס מים בידי ערבייה ממזרח ירושלים? אני אכן חושב שבן-ארי "לא עשוי מסוכר". ממש כמו מג'אדלה.

יש להתמלא חמלה על אדם כביר גוף כמג'אדלה. לא הספיקה לו ההתנצלות, הוא עוד "שוקל את צעדיו". מה תעשה, תגיש תלונה על הטרדה מינית? או פגיעה "בשמך הטוב"? תשכנע אותנו שזה לא נובע מעובדת היותה אישה?

מי שנאומו הסרקסטי צריך לעורר סימן אזהרה הוא רופא הנשים במיל' אחמד טיבי שהצליף במיכאלי. כדאי לנתח את השדה הסמנטי (המכנה המשותף) של דברי טיבי. ובכן, אנסטסיה מיכאלי היא "שופכת" ובכלל "נדפקה לה האינסטלציה". היא גדלה ב"ערוגות הזבל" של "רוסיה ביתנו" וכמי ש"אחוזת אמוק" ראוי להכתיר את המעשה שלה כ"כוס אמוק".

ראלב מג'אדלה בישיבת סיעת העבודה, פברואר 2011. עומר מירון
"יש להתמלא חמלה על אדם כביר גוף כמג'אדלה. לא הספיקה לו ההתנצלות, הוא עוד "שוקל את צעדיו". מה תעשה, תגיש תלונה על הטרדה מינית?". ח"כ ראלב מג'אדלה/עומר מירון

נו, כמה רמזים מיניים בוטים אפשר להכניס לנאום כה קצר - ומה משמעות הרמזים המיניים האלה כשהם נאמרים על אישה ממוצא רוסי? אגב, לאורך כל נאומו נמנע טיבי מלקרוא בשמה המלא, אלא רק "אנסטסיה", שהרי מבחינת טיבי אין לאנסטסיה משפחה או זהות, אלא היא סטריאוטיפ מיני ואתני מהלך... היכן הפמיניסטיות שיצלבו את טיבי על לשונו הגסה, על הסטריאוטיפים הגזעניים והמיזוגיניים שהשתמש בהם? האם דבריו אינם נכללים תחת הכותרת "הדרת נשים", או בעצם "שנאת נשים ממוצא רוסי"?

ועוד הנחת יסוד בנאום טיבי - העולים מ"רוסיה" (מונח כולל למדינות בריה"מ לשעבר) אינם באמת ישראלים ולא ישראל היא ביתם, אלא רוסיה. טיבי מקפיד להצהיר שהוא "בעל הבית" שהיה פה לפני כן. ובכן, מר טיבי, לפני שאבותיך הגיעו לכאן, לפני שדיברו פה ערבית, לפני שהאיסלאם כבש כל חלקה טובה והשמיד את שרידי הנוכחות היהודית על הר הבית, הרבה לפניך, היתה פה מדינה יהודית שהתקיימה באופן זה או אחר כאלף שנה. שעה שאבותיך עוד סגדו לאלילים שונים ומשונים, עמד על הר הבית בירושלים מקדש יהודי לאל אחד, זה שאבותיך אימצו כאלפיים שנה לאחר מכן. הם למדו עליו מפי אבותינו.

"מתוך קטסטרופה היסטורית שהחריב טיטוס מלך רומי את ירושלים, וגלה ישראל מארצו, נולדתי אני באחת מערי הגולה. אבל בכל עת תמיד דומה הייתי עלי כמי שנולד בירושלים", כדברי עגנון בנאום פרס הנובל. בשל תהפוכות ההיסטוריה הגיעו יהודים גם למזרח אירופה ומשם חזרו הביתה, לארץ ישראל, שמאז גלינו לא קיבלה שום אומה ולשון שהקימו פה מדינה אחרת. הארץ הזאת, מר טיבי, חיכתה כאם נאמנה לבניה ולבנותיה.

ומה באשר לרמזים המיניים המבישים שטיבי שיבץ בנאומו? אפשר להחיל עליו את דברי חכמינו: "אדם ניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו". את הניקוד אשאיר לכם...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully