וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד מתב: לא השלימה את חיבור יישובי הפריפריה לכבלים

4.9.2000 / 14:40

למרות שהן מחוייבות בחוק, חברות הכבלים מתמהמהות בחיבור יישובים מרוחקים לכבלים; שישה תושבים מצפון הארץ דורשים פיצוי של עשרות אלפי שקלים וחיבור מיידי

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אתמול נגד חברת הכבלים "מתב", בטענה כי היא מפירה את התחייבותה לחבר את תושבי הפריפריה, למרות שהם מצויים באזור הזיכיון שלה. התובעים הם שישה תושבים מצפון הארץ, מעוספיה ומואדי ערה, הטוענים לתביעה ייצוגית בשמן של 11 אלף משפחות.

חיבור הפריפריה הוא נושא רגיש בקרב כל חברות הכבלים. עד היום יישובים רבים לא מחוברים לכבלים, למרות שהחברות מחוייבות בחוק לחבר את כל התושבים שמתגוררים באזור הזיכיון. הן נמנעות מחיבור יישובים מרוחקים משום שאין להן ערובה שלאחר ההשקעה הכלכלית הרבה, מספר המנויים יכסה את ההוצאות.

המצב שונה בקרב קיבוצים ומושבים, להם מציעות החברות חבילות ערוצים מוזלות בתמורה להתחייבויות על מספר מנויים ומשך ההתחברות, דבר שאסור עליהן על פי חוק, כל עוד קיים מרווח הטירינג ללווין.

התביעה דורשת ממתב לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים לכל בתי האב, וכך תשלום נוסף של 2,082 שקלים כל חודש עד לחיבור הבתים לכבלים. כמו כן נדרשת מתב להשלים את החיבור תוך שלושה חודשים לכל היותר.

חברת הלווין, לעומת זאת, למדה מהניסיון: היא הספיקה כבר לחבר 400 מתוך 674 יישובי הפריפריה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully