וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני כל הזמן בורחת

ערן סוויסה

13.1.2012 / 6:00

היא ילדה בגיל 15, הייתה רקדנית בטן מפורסמת. חזרה בתשובה והתחתנה שבע פעמים. שבועיים אחרי פתיחת העונה החדשה ברי סימון מסתמנת כדמות הכי מושכת ב"אח הגדול"

1982: חברי הכנסת הדתיים מציעים לשלול תעודות כשרות מאולמות שמחה שמופיעות בהם רקדניות בטן. בתגובה מפגינות כמה עשרות נשים מול הכנסת בירושלים. את תשומת לב התקשורת מושכת במיוחד רקדנית בטן אחת. זוהי ברי סימון.

30 שנה אחרי, סימון היא אישה דתייה ומתמודדת בתוכנית "האח הגדול". "אז הייתי אנטי כפייה דתית", נזכרת סימון במחאה ההיא, "אני זוכרת שכל העיתונים באו לראיין אותי על הצעת החוק ההיא והייתי מאוד להוטה לדבר, זה היה לי מאוד חשוב. בסופו של דבר ניצחנו בבג"ץ".

אם זה היה קורה היום, באיזה צד היית?
"לא הייתי מתערבת. אני לא יכולה לשפוט אף אחד. מי אנחנו שנשפוט אדם לפי הריקוד או לפי המראה".
את ההצהרות האלה שיחררה סימון בראיון שהתקיים איתה יום לפני כניסתה לבית המפורסם במדינה. מאז עברו שבועיים ונראה שבהתנהגותה היא לא בדיוק מיישמת את אי השיפוטיות שעליה היא מכריזה. דיירי הבית חוטפים ממנה על ימין ועל שמאל, אם זו אביבית על הדרך שבה היא מתאפרת ומתלבשת, אם זה סער על דעותיו הפוליטיות ואם זה יוסי על התנהגותו החביבה לדיירים. סימון גם סומנה על ידי דיירי הבית כזו שיש לה הסיכויים הרבים ביותר להיות מודחת ראשונה. אז מי היא האישה הזו שמעוררת כל כך הרבה מהומות בבית "האח הגדול"? כדי לפענח אותה צריך להציץ בקורות חייה המורכבים והאינטנסיביים.

סימון נולדה בחיפה לפני 52 שנה להורים דתיים יוצאי מרוקו, אחת מעשרה ילדים. היא קיבלה את השם ברוריה. בגיל 15 היא כבר ילדה את בנה הבכור והיחיד, ניסים, שמאוחר יותר שינה את שמו לזוהר.

בעלה הראשון של סימון, אבי בנה, נרצח. מצבה הכלכלי הקשה והצורך לגדל ילד לבד הביאו אותה לריקודי הבטן. בתוך זמן קצר הפכה לרקדנית הבטן מספר אחת של ישראל ולכוכבת מדורי הרכילות. הגברים לא עמדו בפני העיניים הכחולות הגדולות והתלתלים המטופחים שהפכו לסימן ההיכר שלה. גם הטיפים היו בהתאם, ועל פי מקורביה, בערבים שבהם הופיעה היתה יכולה לחזור הביתה עם אלפי דולרים.

"הייתי בין הראשונות שיצאו עם זה, כשעוד לא נתנו לזה במה כמו היום", מספרת סימון. "אני הכנסתי את זה למודעות. עד שאני הופעתי היו רקדנים שהופיעו רק במועדוני לילה. אני לא יודעת להסביר למה דווקא אני הצלחתי, אולי היה לי מזל. הקהל אהב אותי ואני אותו. אני חושבת שצריך אוזן מוסיקלית, קואורדינציה, ביטחון, אסתטיקה, פלפל ועוד משהו שאני לא יכולה להגיד מהו, אבל תבין לבד. להיות קצת מכל דבר. אולי זה סוד ההצלחה".

דייב רוול היה הספר של סימון וחברה הקרוב בתקופת הזוהר. "כשהיא הגיעה לתל אביב, הכרנו דרך חברים משותפים והפכתי להיות הספר שלה", הוא מספר. "היא היתה כוכבת שזה לא מילה. היינו יחד במצרים וכל העולם רדף אחריה. היתה לה תופרת במצרים שהיתה עושה לה את הבגדים, וכל פעם היו מזמינים אותה על תקן אורחת כבוד כי כולם היו מתים עליה".

איך התייחסו אליה בארץ?

"היא היתה מלכת התעשייה. היא היתה בת בית אצל כל העשירים והשגרירים. היינו הולכים לבתים בכפר שמריהו של כל העיראקים המיליונרים. אהבו אותה ברמות היסטריות ועשו לה כבוד. גם עבריינים אהבו אותה".

כרקדנית היא נתנה לגברים לגעת בה?

"היא לא היתה נותנת שייגעו בה. מי שרצה לתת לה טיפים והיה מתקרב לכיוון החזייה - היא היתה הולכת אחורה והוא היה זורק לה את זה. במקרים הכי קיצוניים היא היתה נותנת שישימו בכתפייה של החזייה. באחד האירועים שהייתי איתה, שבו זרקו לה מלא שטרות של מאה דולר, בסוף בא אליה בעל האירוע ואמר שהוא רוצה חצי מהטיפים ופרץ ביניהם ויכוח. אני לא אשכח שהיא אמרה לו: 'אם אתה לא רוצה שהציפורניים שלי יישארו על הפנים שלך - תעוף מפה'. הייתי בשוק ממנה. היא טיפוס שלא פוחד מאף אחד. אם אני צריך להצביע על תכונה אחת שלה, אז אני יכול להגיד שהיא אישה עם הרבה תעוזה ושהיא לא מפחדת מאף אחד".

"הכרתי את ברי בשנות ה?80 כאשר המילה סלב עוד לא נוצרה", מספר מיקי בוגנים. "היא היתה כובשת, ובתור חובב ריקודי בטן אהבתי אותה מאוד. היא אישה שנלחמה לחיות את החלום שלה, והחיים שלה היו מלאים בסבל ובקונפליקטים. אם היא תעז לספר מול המצלמות את מה שהיא עברה, היא תוציא החוצה כאב של נשים רבות".

"כל יום המציאו עליה סיפור אחר", מספר אסי חזקאל, חבר ילדות של סימון, "אבל היא היתה נשארת אדישה לזה. היו אומרים עליה את הדברים הכי קשים וזה לא היה מזיז לה".
"היא היתה מופיעה קבוע בימי ההולדת שלי", נזכרת פנינה רוזנבלום. "היינו ידידות ובאותה תקופה היא היתה רקדנית הבטן מספר אחת, היא היתה הכי מבוקשת והייתי משריינת אותה הרבה זמן מראש להופיע ביום ההולדת שלי".

שמרת איתה על קשר בשנים האחרונות?

"מאז שהיא חזרה בתשובה לא דיברתי איתה. ראיתי אותה בפרומו של 'האח הגדול' והיא בהחלט נראית טוב עד היום".
יריבתה הגדולה של סימון בשנות ה?80 היתה כוכב פרי, גם היא רקדנית בטן מצליחה. פרי נחשבה ל"מספר 2" של סימון. "היא היתה רקדנית מעולה ויפהפייה", אומרת פרי. "היינו בין רקדניות הבטן הראשונות שהופיעו בכל הארץ ובעולם. אני חייבת להודות שהיא עשתה לי פה ושם קצת בעיות. פעם היא באה אלי הביתה ובדקה לי את התלבושות כדי לראות מה יש לי - ואני הייתי בשוק. היא ראתה בי תחרות ואני ניסיתי להסביר לה שיש מקום לשתינו".

גם זאב רווח התלהב אז מכישוריה של סימון וליהק אותה לסרט "טיפת מזל" שיצא ב?1992. בסרט משחקת סימון את אשתו הנמלטת של רווח, ואמה של הזמרת זהבה בן. "היא היתה רקדנית נפלאה וגם שיחקה לא רע", מספר רווח. "הייתי מבסוט ממנה בצורה בלתי רגילה, ואני רק מודה לה על זה שהיא שיחקה בסרט. היה לה גוף נהדר והיא היתה אטרקטיבית ויפה".

גם זהבה בן זוכרת את העבודה עם סימון כחוויה נעימה. "אני לא חושבת שהיה מישהו במדינה שלא ידע מי זאת ברי. אני זוכרת אישה מקסימה שמאוד אהבה לעזור ותמכה בי מאוד. זו היתה הפעם הראשונה שהצטלמתי לסרט והיא נתנה לי המון עצות במהלך הצילומים והיתה מאוד נחמדה אלי. היא עוד תכבוש את לב הצופים ב'האח הגדול', כי היא אישה מקסימה ומאוד מיוחדת. אני בעדה, זה בטוח".

"לא פראיירית"

בשיא ההצלחה פגשה סימון את מוטי טולדנו, ספר ממיאמי ומי שעתיד להפוך לבעלה השני. טולדנו לא אהב את הקריירה של סימון. "הוא אמר לי שבריקודים שלי אני מכשילה גברים", היא מספרת. "הוא דיבר איתי על דברים שלא הבנתי. זה קצת עירער אותי, ושם התחיל כל התהליך של החזרה בתשובה".
זמן קצר לאחר מכן הודיעה סימון שהיא מפסיקה לרקוד והחלה לעבוד כמאפרת וכמנהלת במספרה של בעלה.

סימון הלכה והתחזקה והחלה לשאת הרצאות בפני נשים. לדבריה, היא החזירה בתשובה נשים רבות. היא גם פתחה סלון לשמלות כלה בבני ברק. "אני רוקדת רק בפני נשים וגם שם עם בגד שלם", היא מספרת. "אני עושה ערב של הפרשת חלה, הדלקת נרות, ערב מאוד מעניין ומרתק. היום גם פונות אלי הצפוניות אבל הגעתי לשלב שאני בעיקר רוצה לנוח. מבחינה כלכלית אני לא צריכה הרבה בשביל לחיות, וברוך השם לא חסר לי כלום"
.
על אף תהליך החזרה בתשובה, הנישואים של סימון עם טולדנו לא החזיקו מעמד, והם התגרשו שנים ספורות לאחר שנישאו. מאז ועד היום היא עמדה מתחת לחופה חמש פעמים נוספות. בין הבעלים שלה היה גם יחיאל נהרי, פייטן שחי כבר 30 שנה בחו"ל. לדברי חבריה, בין הגברים שלהם נישאה היה גם גבר שלאחר נישואיה לו גילתה כי הוא בכלל נשוי לאישה אחרת.
"עקב אכילס של ברי זה גברים", אומר חבר הילדות של סימון, חזקאל. "עם גברים היא חלשה, ובגלל זה הם היו עושים בה מה שהם רוצים. מזלה שהיא כמו חתול, ולמרות כל המכות שהיא קיבלה - היא תמיד נוחתת על ארבע". דווקא חברה רוול חושב אחרת. "היא לא פראיירית של גברים", הוא אומר. "ברגע שגבר בא לשלוט עליה היא מייד עוזבת. היא שתלטנית מאוד, ברמות בינלאומיות, והיא יודעת מה היא רוצה מעצמה ומה היא רוצה בחיים. אף גבר לא יגיד לה מה לעשות".

לפני שלוש שנים התחתנה סימון בפעם השביעית. באופן מפתיע היא בחרה דווקא בגבר חילוני, יוסי זוהר שמו, איש סאונד שהחל להתקרב למסורת אחרי נישואיהם. השניים מתגוררים בזכרון יעקב. "יש לי בעל מקסים", היא אומרת בחיוך ובעיניים מוארות. "הוא פשוט איש טוב של אמת, איש אוהב אדם שלא מגביל אותי. הבעלים הקודמים שלי קשרו אותי, השתלטו עלי. עשיתי בעבר טעויות. כשבני אדם נמצאים במצב לא טוב הם עושים טעויות. בזמן שלוקחים בחירות רציניות צריך להפעיל שיקול דעת שאולי אני לא הפעלתי ולא התייעצתי. הייתי במצבים שבהם חיפשתי על מה להישען - לא מבחינה פיננסית, והזמן הוכיח שהבחירות שלי לא היו טובות".

את בקשר עם מישהו מהבעלים לשעבר שלך?

"הם רוצים להיות בקשר אבל אני לא. מה פתאום?! אני אישה נשואה".

איך בעלך הגיב על ההחלטה שלך להיכנס לבית "האח הגדול"?

"יש לי בעל מקסים והוא אוהב אותי. בהתחלה הוא אמר שאם אני הולכת ל'האח הגדול' - אנחנו מתגרשים, למרות שהוא בא מעולם הבידור והבוהמה כי הוא איש סאונד בהופעות. הוא מבין את המשמעות של פרסום אבל הוא מאוד מפרגן לי. אמרתי לו שאם הוא יעזוב אותי בגלל ההחלטה להיכנס לבית 'האח הגדול' - אני אבין. אני אישה שמאמינה בטוב ואני מקווה שגם כאן זה ייגמר בטוב".

את לא פוחדת שהכניסה שלך לבית "האח הגדול" תעלה מחדש את כל התמונות והצילומים שלך מימייך כרקדנית בטן?

"אוי, באמת לא חשבתי על זה. נעשה ביעור חמץ אחת ולתמיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אני רוקדת רק בפני נשים וגם שם עם בגד שלם".ברי סימון/מערכת וואלה, צילום מסך

"לא חסר לי כלום"

החיים של סימון היו רצופים מכות כואבות. לפני כעשר שנים אחיין שלה נהרג בתאונת דרכים ולפני כשנתיים נפטר במפתיע אח שלה, מאיר, מדום לב. כשאני מעלה את הנושא - עיניה מתמלאות דמעות והיא מבקשת לא לדבר על זה. "המוות של אח שלה שבר אותה לגמרי", מספר חברה חזקאל. "אפשר להגיד שזה האירוע הכי משמעותי מבחינת ההשפעה שלו על החיים שלה. זה גמר אותה".

ההחלטה שלה להיכנס לבית "האח הגדול" הפתיעה מאוד את חבריה ומכריה. "מרוב שהופתעתי חשבתי שאולי היא רוצה לחזור בשאלה ולעשות קאמבק לריקודים", אומר רוול. "כל מה שברי עושה - היא חושבת קדימה. אם היא נכנסה לבית כנראה יש לה תוכניות".

גם כוכב פרי תוהה מה הביא את סימון ל"האח הגדול". "אני לא מבינה למה אחרי קרוב ל?19 שנה שהיא חזרה בתשובה היא החליטה להיכנס ל'האח הגדול'", היא אומרת. "אני לא מבינה מה יש לה לחפש שם, היא אישה דתייה. הקטע הזה לא ברור לי. אולי היא רוצה להתפרסם שוב, אבל מה זה ייתן לה?" חזקאל מוסיף: "כשהיא סיפרה לי שהיא הולכת להיכנס ל'האח הגדול' מאוד דאגתי, כי היא נכנסה בתמימות. ניסיתי להראות לה קטעים מהתוכנית, מריבות של פרידה, והיא לא היתה מוכנה לראות. עשיתי לה תרגילי סימולציות לפני שהיא נכנסה. לקחתי מצלמה, התחלתי לקלל אותה ורציתי לראות איך היא תגיב מול המצלמה. התחושה שלי היא שברי עדיין לא יודעת איפה היא. כל האחרים שבאו יודעים לקראת מה הם הולכים".

רוול, לעומתו, לא דואג לברי. "היא לא צפויה", הוא אומר, "היא יודעת להרגיז אנשים והיא לא מפחדת מאף אחד. היא אוהבת לחמם אנשים וכשמתחממים - היא נרגעת. זה האופי שלה. היא מדליקה אנשים ומשחקת בהם כמו בתיאטרון בובות, בלי להתאמץ בכלל. אם לא יאהבו אותה - היא תצא לבד. היא לא עושה חשבון".

אחותה של סימון, מירי, אומרת שברי לוקחת את התוכנית כשליחות. "היא אף פעם לא צפתה בתוכנית. כשהיא התקבלה לתוכנית היא אפילו לא סיפרה לנו שהיא הולכת", היא אומרת. "הכל אצלה נעשה בתמימות וביושר. כשהיא קמה באמצע השיחה עם הדייר השמאלני זה היה מכאב ולא כי היא לא מכבדת אותו. היא פשוט לא מבינה את התוכנית ואיך זה נראה מבחוץ. בסופו של דבר היא מאמינה ב'איש באמונתו יחיה'".

סימון עצמה דווקא יודעת להסביר למה החליטה להיכנס ל"האח הגדול". "לא יודעת מה קרה לי, אבל מאותו הרגע שדיברו איתי מההפקה של התוכנית - זה נכנס לי לראש וסירב לצאת", היא אומרת. "העולם החילוני לא ראה אותי הרבה זמן וגם לא שמע ממני. החילונים הם שבנו אותי, העריצו אותי והם לא שוכחים אותי גם אחרי שחזרתי בתשובה. לפני כמה שנים פגשתי את זוהר בהלול שאמר לי: 'תמיד אהבתי אותך אבל היום אני מעריץ אותך'. אם ככה זוכרים אותי - למה שאני לא אבוא לתת לאנשים את מי שאני עכשיו? גם חשבתי להרוויח כסף על הדרך, אבל פייר? התאכזבתי. חשבתי שזה הרבה יותר כסף, כבר תיכננתי לשלם עם זה הרבה דברים".

אחרי התוכנית תחזרי לימי הזוהר?

"הכל שקר והכל הבל הבלים. אנחנו פה זמניים ולא חסר לי כלום. יש לי הכל ואני מאושרת. אני מבטיחה לך שמעולם לא הייתי כל כך מאושרת כמו שאני מאושרת היום ואין לזה מחיר, לא משנה באיזו תהילה".

לו היו מציעים לך, היית משתתפת ב"רוקדים עם כוכבים"?

"היום לא, אבל אם הייתי בגיל של אנה ארונוב - מה הייתי עושה שם..."

מה דעתך על אנה?

"אנה מהממת. ראיתי אותה ב'רוקדים עם כוכבים' ומאוד נהניתי. ריקודים אני יכולה לראות כל היום".

ראית פעם את "האח הגדול"?

"לא ראיתי אף פעם. אין לי סבלנות לראות תוכניות, אין שום דבר שמרתק אותי. יש מעט דברים שמצליחים להחזיק אותי. כשחזרתי בתשובה הייתי הולכת לשמוע שיעורים והרצאות לנשים ואני זוכרת שזה מאוד ריתק אותי. הייתי יושבת שעה ועוד שעה ועוד שעה וזה נדיר אצלי".

גם אחרי שהחלטת להיכנס לבית "האח הגדול" לא ראית במה מדובר?

"בעלי שם לי הקלטה של התוכנית, אבל לא היה לי חשק לראות. אמרתי לעצמי 'מה יכול להיות?' במקרה הכי גרוע הדלת פתוחה ואני תמיד יכולה לצאת. אם יהיה לי קשה אני מרימה ידיים. אני לא הולכת בשביל לנצח. אני הולכת לראות אם אני יכולה לעבור את זה או לא".

איך המשפחה שלך הגיבה להחלטה שלך להשתתף בתוכנית?

"הנכדות שלי באו אלי והתחננו: 'בבקשה, בבקשה, סבתא, תלכי, כל הבית ספר שלנו יצביע לך'. הלכתי לאמא שלי במוצאי שבת ואמרתי לה שרוצים אותי בתוכנית טלוויזיה ושתתפלל עלי שאעשה קידוש השם ושאהיה שליחה טובה. היא מייד התחילה לברך אותי. אמא שלי מחוברת באינפוזיה לאלוהים".

היא תראה את התוכנית?

"היא לא מוכנה לטמא את העיניים, ובבית היא מחוברת רק לערוצי קודש שאני עשיתי לה. היא לא מפסיקה לברך אותי על זה, אז לפחות אני מקבלת ברכות. אני מאמינה שהיא לא תראה אותי, אבל הנשמות הטובות ידאגו מהר מאוד להגיד לה. ביקשתי שבעלי ירגיע אותה כי רק הוא מצליח. אני לא בטוחה שאני יודעת לקראת מה אני הולכת אבל אני אחת שלא פוחדת מכלום. אני מאמינה בעצמי, אני מאמינה בדרך שלי. בעבר לא נתתי לאף אחד שיפריע לי, אבל היום בגלל שאני דתייה זה קצת יותר מחייב, אז אני עושה יותר חשבון למשפחה שלי".

איך תסתדרי בבית בשבת?

"אין סיכוי שהמכשיר הזה יהיה עלי בשבת. בהפקה מכבדים אותי מאוד. אלה לא אנשים שרוצים לשבור את הכלים. כולם רוצים להצליח, ואם הם הבטיחו לי - אז זה עניין של מילה. בבני ברק הכל בלחיצת יד. יש לי עסק עם אנשים נאמנים ואני לא דואגת".

יכול להיות שהתמתנת בשנים האחרונות?

"אתה צודק, אני התאזנתי. פעם הדתיים היו יוצאים לעבוד והם היו צדיקים גדולים. מה זה להתבודד או להתבדל מכולם? אני לא מאמינה שזו הדרך. צריך להאיר אחד את השני. אתה מאיר אותי, אני מאירה אותך".

יש סיכוי שתסירי את כיסוי הראש ונראה את התלתלים שלך בבית?

"מה קרה לך? חס ושלום. אני מוכנה לעשות קרחת ואם אתה רוצה לראות אותי - אתה מוזמן. כשחזרתי בתשובה גילחתי את כל הראש. יום אחד חזרתי הביתה בלילה, שטפתי פנים, הסתכלתי על השיער, אספתי אותו, הוצאתי מספריים וגזרתי את כל השיער. יש לי את הקוקו הזה עד היום".

באחד מהראיונות האחרונים שלך שאלו אותך אם יש סיכוי שתורידי את כיסוי הראש וענית למראיינת "כמה את משלמת?" זה עניין של מחיר?

"יש לי אח דתי, אלוהים ישמור אותו, והוא אמר לי שהתשובה שעניתי לא היתה ברורה לכולם. עניתי לה ככה כי היא אמרה את זה בכזו פשטות, אז ירדתי עוד יותר נמוך ועניתי לה בזלזול. שכל אחד יבין את זה איך שהוא רוצה, מה שיש לי זה ביני לבין הקב"ה. בסופו של דבר אני עומדת מול מלך מלכי המלכים בלבד".

אמרת לא מזמן שאת כל הזמן בורחת. יכול להיות שהכניסה שלך לבית היא מאותה סיבה?

"אני כל הזמן בורחת ואני לא יודעת למה וממה, אבל הפעם לא נראה לי שאני בורחת כי אני בחוף מבטחים. בעלי נותן לי הרבה ביטחון - מה שהיה חסר לי. מה שאף אחד לא נתן לי הוא נותן לי. כשהוא לידי אני מרגישה מוגנת ושלא יכולים לפגוע בי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ברי סימון ./מערכת וואלה, צילום מסך

על הדרת נשים

בימים של עיסוק אינסופי בהדרת נשים, היה מעניין לשמוע מה לברי סימון, אישה חזקה ודעתנית מחד גיסא ודתייה מאידך גיסא, להגיד על זה. "אני קוראת לזה הידורי נשים", היא אומרת. "כל אחד והדעה שלו, אני לא הולכת נגד אף אחד. עליתי פעם לאוטובוס דחוס באלנבי והרגשתי מאוד לא נוח. למה אני צריכה שיסתכלו עלי או שייגעו בי? מתאים לי להיות שמורה ואני חושבת שזו הבחירה של החרדים. "אם זו הדרך שלהם, למה אנחנו צריכים להתערב להם? למה להתגרות באנשים? הייתי בטורקיה, אמרו לי שזה רחוב של מוסלמים אז נזהרתי וכיבדתי. באחד הטיולים שלי בעולם נכנסתי לכנסייה וביקשו ממני להוריד את הנעליים - אז הורדתי כי כיבדתי.

ברומא תתנהג כמו רומאי. אם תכבדו - נכבד אתכם בחזרה. גם אם הייתי חילונית גמורה היום - הייתי יושבת מאחורה באוטובוס. מה התעוררתם עכשיו? אין לכם במה להתעסק? גם ככה אנחנו מוקפים בשונאים ועוד אוכלים אחד את השני. אסור שיהיו כאלה דברים. צריך לקבל אחד את השני ואת האחר".

מה דעתך על זה שירקו על בת 8?

"לירוק על צלם אנוש זה אסור חד?משמעית. אסור לעשות את זה ולא משנה מי זה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדה. זה לא מקובל. ברור שאותו בחור צריך לקבל עונש, אבל אנחנו צריכים לזכור שאנחנו לא יודעים מה קדם למה ומה קרה. צריך לעשות סדר בלי להתערב להם".

  • עוד באותו נושא:
  • ברי סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully