וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: לדור לא חסין בתביעת הדיבה של אולמרט

גלעד גרוסמן

11.1.2012 / 13:38

השופט איתן הורנשטיין מתח ביקורת על עורכת בקשת החסינות לפרקליט המדינה. בשל הפגמים שנמצאו בהליך הבקשה, הוחלט כי לדור לא ייהנה מחסינות בתביעה שהגיש נגדו אולמרט

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) את ערעור הפרקליטות על החלטת בית משפט השלום, שקבע כי פרקליט המדינה, משה לדור, לא ייהנה מחסינות בתביעה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. השופט איתן הורנשטיין קבע אמנם שהנימוקים של בית משפט השלום שלא להעניק ללדור חסינות היו שגויים, אולם קבע בכל זאת שלדור לא ייהנה מחסינות מכיוון שנפלו פגמים בבקשת החסינות שהגישה המדינה.

השופט התייחס במיוחד לעובדה שלדור טען בראיון לעיתון "הארץ" כי אולמרט לא החזיר הלוואה שקיבל מאיש העסקים ג'ו אלמליח, עובדה שהתבררה כלא נכונה, ומתח ביקורת על כך שעורכת בקשת החסינות, עו"ד שרית דנה, לא שוחחה עם לדור לפני שהגישה את הבקשה, לא הייתה מודעת להלך רוחו בעת הראיון והאם התכוון לפגוע באולמרט ולכן, בשל פגמים אלה, לא ניתן לקבל את בקשת המדינה להעניק ללדור חסינות.

עם זאת, בית המשפט עיכב את ההחלטה ב-30 יום בשביל לאפשר למדינה לשקול לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. יצוין כי כעת על היועץ המשפטי לממשלה לקבוע האם לדור זכאי למימון מהמדינה, לשם ההגנה שלו במשפט. פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר לאחר מתן פסק הדין כי "בית המשפט שוכנע שנפלו פגמים בהודעת החסינות של המדינה".

אמיר דן, יועצו של אולמרט, מסר בתגובה כי "בית המשפט המחוזי שם היום סוף לתרגילי ההתחמקות של פרקליט המדינה. הגיע הזמן שפרקליט המדינה יתמודד אחת ולתמיד עם הטענות נגדו. מאחר ואין לו חסינות, ראוי שפרקליט המדינה יצטייד, כמו כל עובד ציבור אחר במצבו, בעורכי דין פרטיים ולא בפרקליטים שמשכורתם משולמת על חשבון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully