וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ועידן מפלגות הריאליטי

ליאור אלפרוביץ'

11.1.2012 / 9:37

אחת הדמויות המוכרות מספרו של לואיס קרול "אליס בארץ הפלאות" הוא החתול מצ'שייר. תכונתו העיקרית של החתול דנן שבזכותה זכה לפרסום היא יכולתו להותיר את חיוכו תלוי באוויר בעוד הוא עצמו נעלם לחלוטין. וכך היתה אליס עוברת ורואה רק את חיוכו, משתהה ונפעמת למראה המחזה הנהדר, ותוהה מי מסתתר מאחורי החיוך?

ביומיים האחרונים נדמה כי יאיר לפיד נוכח בתודעתנו כפי שלא נכח מעולם. התקשורת כולה עסוקה בעיתונאי שאזר אומץ (לא בלי הסיוע של חוק הצינון לעיתונאים שכוון אליו) וקפץ לבסוף את הקפיצה הבלתי נמנעת מהמסך אל הפוליטיקה. ורבים כבר מוחאים כפיים בסקרים לכבודו של המושיע הפוליטי התורן, שסוף סוף ידרג את סדר העדיפויות הלאומי על פי ההיגיון והצדק הראויים.

זמן רב עמל לפיד עד שהגיע למעמדו כעיתונאי בכיר. הוא החל את דרכו ככתב המגזין הצבאי "במחנה", ומשם דרך כוכבו הן על המסך כמגיש וכמנחה של תוכניות אירוח פופולריות והן כבעל טור בעיתון. עד שלבסוף הוא הפך למגיש מהדורת החדשות הנצפית ביותר בישראל. מכס מגיש המהדורה וכבעל טור בעיתון הוא חיזק את השפעתו על הציבור ביודעו, מתברר, כי פניו לפוליטיקה, ולפני שחוק הצינון יחול לגביו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפיד הוא גיבור הריאליטי האולטימטיבי של ישראל. באישיותו הוא מגלם את כל התכונות הנדרשות לכך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך על אף הקריירה המרשימה, קשה למצוא ברזומה שלו תחקירים נשכניים וחושפניים או ראיונות נוקבים. הוא גם לא הביע את דעתו באותה נחרצות שמאפיינת את הקולגות שלו. היש מי שיכול להצביע על מראה מקום שבו אפשר לקרוא אם הוא בעד שתי מדינות או נגד? בעד הפרטה או נגד? בעד שינוי שיטת הממשל או נגד? גם את דעותיו על יחסי דת ומדינה אנו למדים לא ממנו, אלא מייחוסו המשפחתי. יאיר לפיד, כידוע, הוא בנו של מנהיג תנועת החילונים. לפיד, אם כן, הוא הבחור הטוב של התקשורת. זה שיוצא בסדר עם כולם וגורם להם לאהוב אותו. וזאת משום שהוא מספק לקהל שלו את הקיטש הסנטימנטלי העממי שלוחץ היטב על בלוטות הרגש. המקרה שלו, דרך אגב, מזכיר דמות אחרת, מתוחכמת הרבה פחות וטרגית הרבה יותר. דודו טופז המנוח. אף הוא השתעשע, בהיותו הראשון בבידור, בהליכה לפוליטיקה תוך כדי קריצה לבית ברחוב בלפור בירושלים.

לפיד הוא גיבור הריאליטי האולטימטיבי של ישראל. באישיותו הוא מגלם את כל התכונות הנדרשות לכך. איש תרבות אבל עם עבר פרוע. צבר גאה שהוא גם "דור שני". אישיות המשדרת אסרטיביות אך גם חמימות. וחשוב לא פחות, גבר נאה ביותר. לכן עבור חלק מהציבור, זה שבימים אלו מנסה לתמרן את שעות הפנאי שלו בין "האח הגדול" ל"The Voice", לפיד הוא, אפוא, הפתרון המושלם לדילמת המתמודד הפוליטי הראוי. מול נתניהו שזוכה לביקורת רבה בתקשורת ומול ציפי לבני הנשרכת והאנמית, עומד החיוך הזה שכולם אוהבים להיישיר אליו מבט, אפילו שאיש לא יודע באמת מה מסתתר מאחוריו.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully