וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו שמות הזוכים בפרס וולף למדענים ואמנים

ענת שלו

9.1.2012 / 20:33

בחודש מאי ייערך טקס חלוקת פרס וולף והערב הכריז שר החינוך ויו"ר קרן וולף, גדעון סער, על הזוכים בו. "ישראל תורמת תרומה משמעותית למצוינות המדעית והאינטלקטואלית"

שר החינוך, גדעון סער, הכריז הערב (שני) על הזוכים בפרס וולף לשנת 2012 במדעים ובאמנויות, בטקס במעמד נשיא המדינה שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. הפרס, המוענק מידי קרן וולף, לאנשי מדע ולאמנים מרחבי העולם, יוענק בטקס חגיגי בכנסת בחודש מאי.

פרופ' יעקב בקנשטיין, זוכה פרס ישראל בפיזיקה בשנת 2005, יקבל את פרס וולף על מחקרו באוניברסיטה העברית בירושלים על חורים שחורים. חבר השופטים, המורכב מוועדת מומחים בינלאומית, נימק את סיבותיו למתן הפרס: "הוא הראה כי יש לגופים אסטרונומיים מסיביים אלה תכונה המכונה אנטרופיה, זאת למרות שהדינאמיקה הפנימית של גופים אלה איננה ידועה. זהו מחקר שהיה לאבן פינה בתחומי הפיזיקה של כבידה קוונטית ומיתרים."

בשיחה עם וואלה! חדשות, נשמע פרופ' בקנשטיין נינוח למדי עם היוודע דבר זכייתו בפרס. "אני כמובן שמח מאוד. בבוקר הייתי מאוד מופתע, עכשיו זה מתחיל קצת לעבור. אני שמח כמו שכל אחד שמח כשמעריכים את העבודה שלו. אני ממשיך במחקר שלי ולגבי נובל, אין לי מה לומר על זה, את זה אנשים אחרים מחליטים".

ארבעה מחתני הפרס זכו גם בפרס נובל

בנוסף לפרופ' בקנשטיין, השנה יוענקו ארבעה פרסים נוספים אשר יתחלקו בין שבעה זוכים נוספים ממדינות נוספות. הפרסים יוענקו, מלבד בתחום הפיזיקה, בתחומי המתמטיקה, רפואה, כימיה ומוזיקה. הזוכה בפרס הקרן למוזיקה הוא זמר האופרה המוכר, פלאסידו דמינגו.

יתר הזוכים בפרס הם: פרופ' מייקל אשבאכר מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה (מתמטיקה), פרופ' לואיס א. קפארלי מאוניברסיטת טקסס (מתמטיקה), פרופ' רונלד מ. אוונס ממכון לה הויה בקליפורניה (רפואה), פרופ' א. פאול איויסטוס מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה (כימיה), פרופ' צ'רלס ליבר מאוניברסיטת הרווארד בבוסטון (כימיה) וסר סיימון ראטל מהתזמורת הפילהרמונית של ברלין.

שר החינוך ויו"ר קרן וולף, גדעון סער, בירך: "הזוכים היום מצטרפים לשורה מכובדת של טובי המדענים והאמנים שזכו בפרס יוקרתי זה. גם השנה התברכנו בזוכה ישראלי – מדינת ישראל תרמה לאורך השנים ותורמת תרומה משמעותית למצוינות המדעית והאינטלקטואלית."

פרס וולף ניתן בישראל מאז שנת 1978 לאנשי מדע ולאמנים מרחבי העולם, במספר תחומים הכוללים פיזיקה, כימיה, רפואה, מתמטיקה, אדריכלות מוזיקה ועוד. הפרס בכימיה ובפיזיקה נחשב בעיני רבים לפרס השני ביוקרתו אחרי פרס נובל, ועדות לכך היא הפרופסורים דן שכטמן, עדה יונת, אברהם הרשקו וחיים סידר, שזכו בו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully