וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: מה עושים כשהאוזניים של הכלב לא עומדות?

ד"ר איל נחמיאס

11.1.2012 / 0:52

ד"ר איל נחמיאס מסביר למה פינצ'ר פחדן נובח ומנסה לנשוך כל הזמן, מה יכול לגרום לכלבה שעברה עיקור לבכות ולהסתגר, ומה עושים עם דלקת אוזניים שלא עוברת

אילוסטרציה. ShutterStock
לברדורית, שבדרך כלל מאוד אנרגטית, פתאום הפכה למסוגרת ובכיינית. מה לעשות?/ShutterStock

הדלמטית האנרגטית שלי עברה עיקור, ומאז מתנהגת מוזר. היא בוכה המון, כשיוצאים לטיול, היא עושה את צרכיה ומיד חוזרת הביתה בבכי, היא ישנה צמוד אלי, ואם אני מזיזה אותה, היא בוכה נורא. האם היא בטראומה? איך אפשר להחזיר לה את שמחת החיים והעצמאות?

תשובה: את מתארת מצב שעלול להעיד על בעיה רפואית בעמוד השדרה או על כאב במקום אחר בגוף. אולי מדובר בבעיית התנהגות הקשורה בחרדת נטישה. בבדיקה הרופא יוכל לנסות לזהות סימני כאב במקומות שונים בגוף, למשל בצוואר, באיזור המותניים ובבסיס הגב.

כלבה לאחר עיקור לא אמורה להראות סימנים כאלו, והם לא קשורים כלל לעיקור. העיקור לא גורם נזק לכלבה אלא להפך, לרוב עוזר לפתור בעיות שונות.

יש לי גור בן 4 חודשים. עד לפני שבוע אוזניו עמדו, אך מאז אוזן אחת נוטה שמאלה לכיוון אוזן ימין. זה נראה מצחיק. מה עושים? האם זה תהליך טבעי? האם וטרינר יוכל לתקן? בנוסף, הוא לא מפסיק לנשוך. הוא לא לוחץ עם השיניים, אבל זה יכול להיות מטרד. איך מפסיקים את הלהט

כלבלב רועה גרמני. ShutterStock
הוא נראה מצחיק ככה. מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: לגבי האוזניים, זוהי תופעה מוכרת. האוזן בנויה משילוב של עור וסחוס. הסחוס בגיל זה אינו בשל, ולא מצליח להזדקר עדיין. זה לא דורש טיפול או חבישה. לרוב עד גיל 8-9 חודשים המצב מגיע לבשלות.

לגבי הנשיכות אפשר למנוע אותן על ידי הימנעות מגירוי ונפנוף ידיים מולו. הפנו את יצר הנשיכה לחפצים כמו עצמות משחק וכו'. אפשר גם לעצור מצב של נשיכה ברגע מסוים על ידי חיבוק ועצירה - לא לדבר ולא לעשות כלום למשך 20 שניות לפחות.
הגישה החיובית היום לאילוף מבוססת על התעלמות מהתנהגות לא רצויה והכוונה מחדש להתנהגות מוכרת ורצויה. חזק את ההתנהגות הרצויה על ידי חיזוקים חיוביים ופרסי מזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש לי כלבת לברדור בת כמעט 12 שכבר שנים סובלת מדלקות אוזניים. הייתי אצל חמישה וטרינרים, אך הדלקות חוזרות למרות הטיפול. בשנה האחרונה יש לפרוותה ריח נוראי, גם אחרי מקלחת. חשוב לציין שכבר חצי שנה היא מקבלת אך ורק אוכל אנטיאלרגי. מה עושים?

אילוסטרציה. ShutterStock
הדלקת לא עוברת. מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: דלקות חוזרות ונשנות באוזניים עלולות להגיע מכמה סיבות: 1. אנטומיה בעייתית של האוזן - כלומר עיוות של תעלות האוזן שעלול להוביל לדלקות חוזרות ונשנות. יש לכך פיתרון כירורגי. 2. תת פעילות של בלוטת התריס - לברדור הוא גזע שנוטה לבעיה זו, והפרשה מוגברת של השעווה באוזניים כתוצאה מהבעיה מובילה לדלקות חוזרות ונשנות. ניתן לקרוא על כך בכתבה "בלוטת התריס". 3. דלקת אלרגית – ניתנת לפתרון באמצעות תרופות אנטי אלרגיות חדשות המשלבות סטרואידים ואנטיהיסטמינים. 4. אלרגיה למרכיבי מזון או לגורמים סביבתיים – יש היום אפשרות לבצע בדיקות דם לנושא אלרגיה. אני מציע להתחיל בבדיקה של בלוטת התריס.

יש לי פינצ'ר מעורב עם תחש. הוא מקסים, אך כשמישהו בא לביקור או מנסה ללטף אותו בחוץ, הוא מיד תוקף ועלול לנשוך. עלי לציין שהוא מאוד פחדן, במיוחד מזרים. הוא אוהב לתקוף כלבים בכל גודל, רק כשאני נמצאת בקרבתו. כשהוא לבד, הוא פוחד מכל דבר. מה עלי לעשות כדי שיפסיק

כלב פינצ'ר. ShutterStock
מקסים, אבל פחדן ונשכן. מה לעשות?/ShutterStock

תשובה: גזע זה נוטה מאוד להתנהגות תוקפנית כזו. הכלב מנסה לשמור על הטריטוריה שלו, ועושה שימוש גם בפה ובשיניים כפתרון. מניעה של התנהגות כזו דורשת החלטה לשינוי ושני דברים עיקריים:

1. סירוס – הורדת הפעילות ההורמונלית הזכרית תמתן את התנהגות כזו. חשוב להבין כי סירוס לבד לא יפתור את הבעיה והוא חלק מהתנאים לפתרון.

2. אילוף מסודר של הכלב – המאלף ילמד את הכלב לא לחשוש מזרים, לקבל את הנעשה סביבו בשלוות נפש ולהימנע משימוש בפה ובשיניים.

בכל מקרה, ברור כי התנהגות כזו לא רצויה, ועלולה להוביל למצבים מסוכנים בהם יזיק לסובבים ויגיע להסגר שוב ושוב. עד לפתרון יש להקפיד לקשור אותו ולצאת עם רצועה בלבד. רצוי לשים מחסום פה על מנת למנוע ממנו לנשוך. התייעצו עם המאלף על האביזר הקרוי "ג'נטל לידר", המאפשר בקלות לרסן את הכלב ולמנוע נשיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully