וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס ים המלח ממשיך לרדת: "יותר ממטר בשנה"

רמי שני

9.1.2012 / 22:19

בחודש דצמבר ירד מפלס ים המלח ב-14 סנטימטרים. חוקרים סביבתיים טוענים כי קצב נסיגת המפלס הואץ, וכי בשנה האחרונה ירד מפלס המים ב-1.33 מטרים. גובה המפלס עומד כעת על 415.39- מטר

הכי נמוך וממשיך לרדת: מפלס ים המלח ירד בחודש דצמבר ב-14 סנטימטרים, וב-1.33 מטרים בשנה האחרונה. הידרולוגים החוקרים את סביבת הימה הקטנה אומרים כי הדבר מצביע על כך שקצב נסיגת מפלס הגובה בים המלח הואצה, והוא עומד עתה על נסיגה ממוצעת של יותר ממטר לשנה בעשור האחרון, לעומת כ-72 סנטימטרים בשנה בעשור הקודם. גובה הים כיום הוא 415.39- מטרים - עשרה מטרים פחות ממה שהיה גובהו של המפלס לפני עשר שנים.

ירידה חדה יותר נרשמה במדידה הקודמת: בנובמבר ירד מפלס האגם ב-17 סנטימטרים, ועמד על גובה של 425.36- מטרים בלבד. בספטמבר נמדדה באגם ירידה ממוצעת של עשרה סנטימטרים בגובה המים, ובחודש אוקטובר ירד מפלס המים ב-11 סנטימטרים נוספים. תושבי האזור מודאגים שמי הגשמים היורדים באזור ממשיכים להתאדות מסביב לאגם.

בסתיו האחרון הצליח ים המלח להיכלל בין 14 המועמדים הסופיים בתחרות פלאי הטבע החדשים של העולם, אך לא נבחר בסופו של דבר לרשימה היוקרתית. אחרי שנודעו תוצאות התחרות, אמר חבר הכנסת ניצן הורוביץ, ראש השדולה להצלת ים המלח, כי יש להמשיך לפעול לשיקום האתר, דווקא משום שלא זכה בתחרות. "חייבים לשקם את ים המלח ולשמור על מעמדו כפלא טבע עולמי", אמר והוסיף כי "אם הממשלה לא תעשה זאת, ותמשיך לטמון את הראש בחול, ים המלח יילך וייעלם".

עוד באותו נושא
אחרי ההפסד בתחרות פלאי תבל, ים המלח ממשיך להיעלם
אכזבה בישראל: ים המלח לא ברשימת 7 פלאי העולם
ים המלח: הדירוג העולמי גבוה, אבל המפלס נמוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully