וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער המים: טיגריס קורבט נדיר מתנער אחרי טבילה

9.1.2012 / 13:02

הטיגריס קורבט הנדיר הזה צולם צולל במימי האגם בגן החיות הפתוח Khao Kheow בתאילנד, ואז מתנער בחוזקה על מנת להתייבש. 200 טיגריסים קורבטיים בלבד חיים בטבע

טיגריס הודו-סיני (Panthera tigris corbetti), הקרוי גם טיגריס קורבט, הוא תת-מין של הטיגריס המצוי בקמבודיה, לאוס, מלזיה, בורמה, תאילנד ווייטנאם. השם "קורבט" ניתן לו על שמו של צייד נמרים ידוע לשמצה בשם ג'ים קורבט, שהפך בערוב ימיו לאחד ממובילי התנועה להצלתם, רכש וייסד את שמורת קורבט בתחילת המאה הקודמת, המיועדת לשימור חיות בסכנת הכחדה.

נמר. בארקרופט, Ashley Vincent, GettyImages
נמר/GettyImages, בארקרופט, Ashley Vincent

אורך גופו של טיגריס קורבט זכר בוגר נע שני מטרים וחצי-שלושה מטרים, אורך גולגולתו כ-350 מ"מ, והוא שוקל כ-180 ק"ג. פרטים גדולים עשויים לשקול אפילו 250 ק"ג.

נמר. בארקרופט, Ashley Vincent, GettyImages
נמר/GettyImages, בארקרופט, Ashley Vincent

טיגריסים הודו-סיניים חזקים ביותר. ב-1984 נהרג זכר גדול ליד גבול וייטנאם-לאוס. הטיגריס היה מושא לפחדם של כפרים בטריטוריה שלו במשך שנים לפני שנהרג. הוא הרג וטרף כעשרה תאואים, למרות ניסיונות הכפריים לעצור אותו. גם כשאחד הכפריים בנה גדר בגובה שלושה מטרים סביב לשטח הבקר, הצליח הטיגריס לקפוץ מעליה, להרוג עגל ולקפוץ בחזרה, בזמן שהוא מחזיק בפיו את העגל במשקל 60 ק"ג. לבסוף נהרג הטיגריס כשתושבי הכפר הניחו מלכודת רובים ליד גופת תאו. גופת הטיגריס נמצאה במרחק שני ק"מ ממקום המלכודת.

נמר. Ashley Vincent ,בארקרופט, GettyImages
נמר/GettyImages, Ashley Vincent ,בארקרופט

טיגריסים הודו-סיניים חיים ביערות מבודדים באזורים גבוהים והרריים. רוב האוכלוסייה שוכנת בגבולות שבין המדינות. הכניסה לאזורים אלה היא אסורה, פרט לביולוגים שניתנו להם אישורים לערוך סיורי שטח. בגלל סיבה זו, ידוע מעט מאוד יחסית על חתולים גדולים אלה. בכל המלטה נולדים 2-3 גורים.

נמר. בארקרופט, Ashley Vincent, GettyImages
נמר/GettyImages, בארקרופט, Ashley Vincent

בווייטנאם כמעט שלושה רבעים מהטיגריסים שנהרגו משמשים לרפואה סינית. האוכלוסייה הענייה רואה בטיגריסים דרך להקל על העוני. את מספר הטיגריסים יהיה קשה להגדיל עד שהתושבים לא יבינו שטיגריס חי שווה יותר מטיגריס מת. בודדים מתחילים להבין זאת ומקווים שישתמשו בטיגריס כדי למשוך תיירות אקולוגית.

תמונת היום: החתולה של הזמרת טיילור סוויפט הרבה יותר קטנה

  • עוד באותו נושא:
  • טיגריסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully