וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הילד? סכר בהולנד דלף - מאות תושבים פונו

9.1.2012 / 0:19

תושבי 4 כפרים במחוז חרוניחן היו שמחים להיעזר בשירותיו של אותו ילד מהאגדה שתקע אצבע בסכר, לאחר שגשמים עזים אילצו את הצבא לפנותם מבתיהם. "זה קורה כבר שנים, ולא עושים דבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ)

האגדה מספרת על הילד ההולנדי שסתם פרצה בסכר באמצעות אצבעו בלבד. במחוז חרוניחן בהולנד היו שמחים להיעזר בשירותיו של הילד הזה בימים אלה: כוחות גדולים של צבא ומשטרה פינו בסוף השבוע לפחות 800 תושבים מארבעה כפרים במחוז הצפוני, שם התגלתה דליפה חמורה בסכר מרכזי המגן על היישובים מפני מימיה של תעלת אימס-קנאל. למרות שמפלס המים בתעלה יורד במהלך שעות היום, בכפרים שפונו מעדיפים בינתיים שלא לקחת שום סיכון.

"המצב בסכר כרגע יציב, אבל לא בטוח מספיק כדי שאנשים יוכלו לחזור", הסביר אתמול אנדרה ואן דה נדורט, ראש עיריית וולטרסום. "מפלס המים יורד עכשיו, אבל אנחנו מצפים שהוא ישוב ויעלה במהלך הלילה". רבים מהתושבים שפונו מהאזור המוצף שוכנו בהיכל ספורט באחד הכפרים הסמוכים, ואילו אחרים עברו להתגורר אצל בני משפחה או חברים.

כוחות צבא בעיירה וולטרסום, הולנד, שפונתה מתושביה בגלל חשש להצפה עקב דליפה בסכר. רויטרס
כוחות צבא בוולטרסום, אחת העיירות שפונו/רויטרס

המפונים סיפרו כי היו שמחים לשוב הביתה, אך נשמעו שבעי רצון מקורת הגג שסופקה להם. "זה נמשך כבר יותר מדי זמן, אני ממש רוצה לחזור הביתה", אמרה אינה ברינק, שפונתה מביתה. "בדיוק הציעו לי מקום לינה עבורי ועבור הכלב שלי, אז זה לא נורא".

עליית מפלס המים בנהר נגרמה בשל גשמים כבדים שירדו באזור, בצירוף רוחות עזות שהביאו להיחלשות הסכר. החיילים והתושבים פרסו שקי חול לאורך ארבע מאות מטרים סמוך לסכר, במטרה לחסום את הדליפות, והכבישים הסמוכים לאזור נחסמו. למרות שהרשויות בהולנד אומרות כי הסיכוי לשבירת הסכר קלוש, חלק מהמפונים סבורים כי הוא לא יחזיק מעמד, ומפנים את האצבע המאשימה בחזרה לרשויות.

"למים יש כל כך הרבה כוח, איש לא יכול לעצור אותם, אפילו אם שמים שקי חול מולם", טוענת בטסי קלוטסמה, שפונתה גם היא. "אנחנו חווים את הבעיה הזו כבר שנים, אך איש לא עשה דבר בנידון".

(עדכון ראשון: 22:01)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully