וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: איך יודעים אם גור ג'ינג'י הוא זכר או נקבה?

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

10.1.2012 / 8:40

וגם, האם אפשר לעשות משהו נגד הפחים המוטמנים, המסוכנים לחתולים? מה עושים כשמזהים רזון ועצבות אצל החתול? למה החתולה האהובה והמפונקת מייללת כל הזמן?

גור חתול מציץ מתוך דלי פח. Jeff Thrower, ShutterStock
פחים מוטמנים הם דבר נורא עבור חתולי רחוב/ShutterStock, Jeff Thrower

האם מישהו נתן דעתו להשפעת הפחים המוטמנים על אוכלוסיית חתולי הרחוב? האם זו דרך זולה לצמצומה במקום להשקיע בעיקור וסירוס? ברגע שחתול נכנס לפח כזה, הוא לא יכול לחלץ עצמו. אחרי שיחה עם אתי אלטמן הבנתי שנסיונותיהם לביטול הפחים נכשלו, ואני נותרתי ללא תשובות ובחר

פחים מוטמנים (פחים גדולים הנטמנים באדמה וסגורים לחלוטין במקום הפחים הגדולים אשר חתולים יכולים בקלות לטפס עליהם) הם דבר נורא לחתולים. אין כל אפשרות לחתול שנכנס לחפש אוכל, אם הפח פתוח, לצאת ממנו. לצערנו, אין אפשרות לעמותות העסוקות כל כך בלעזור בכל התחומים, ולכן, אנא כנסי לעמודי הפייסבוק הרלבנטיים וגייסי עוד אנשים טובים, שוודאי דואגים כמוך, לעמותה חדשה שתעורר אנשים לדאוג לחתולים ברחוב – על ידי פינות האכלה מסודרות כבר מיידית ובמקביל ללחוץ על הרשויות – כל אחד באזורו – לבצע עיקורים וסירוסים כדי למעט את ההתרבות הגדולה ואת הרעב והסבל הבא בעקבותיה. התחילי לעורר עוד אנשים נפלאים כמוך, שאוהבים חתולים ורוצים לעשות משהו כדי לעזור להם. קדימה, את ודאי יכולה לעמוד בראש פעילות כזו בכל הארץ, ואני בטוחה שאם תפני בבקשה לעשות זאת בשיתוף אחת העמותות, הן יעודדו אותך ויעשו ככל שניתן, כפי שהן עושות תמיד. בהצלחה! אנא דווחי כאן ובכל מקום לאוהבי החתולים איך מתקדם העניין, אנחנו ו"פורינה" נפיץ את הבשורה.

איך יודעים אם גור חתולים ג'ינג'י הוא זכר או נקבה?

גור חתול ג'ינג'י. ShutterStock
בדרך כלל חתול ג'ינג'י מלא הוא זכר/ShutterStock

בדרך כלל חתול ג'ינג'י מלא (כלומר בלי כתמים לבנים כלל) הוא זכר. נקבות בעלות צבע כזה הן נדירות, למרות שזה ייתכן. חתולים עם כתמי ג'ינג'י ולבן בהחלט יכולים להיות גם זכרים וגם נקבות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אימצתי גור מהרחוב. החתול אוכל,שותה ומשחק איתי (הוא לרוב במרפסת, כי הוריי לא מרשים לו להיכנס הביתה). לאחרונה הוא לא אוכל ושותה וגם נראה לי רזה ועצוב. אשמח אם תציעו לי מה לעשות חוץ מללכת לווטרינר, כי אני נערה ואין לי הרבה כסף, למרות שהוא מאוד יקר לי.

אילוסטרציה. ShutterStock
איך אפשר לטפל בחיית המחמד בזול?/ShutterStock

צרי קשר בדחיפות רבה עם "תנו לחיות לחיות" או עם וטרינרים שעובדים עם העמותה (תוכלי למצוא את שמותיהם באתר העמותה). כמו כן יש להם מרפאה עם וטרינריות נהדרות בבית המחסה ברמלה (ראי פרטים מלאים באתר). בנוסף, יש הרבה וטרינרים בכל הארץ שעוזרים במחירים נמוכים לאנשים אשר עוזרים לחתולים ברחוב. כנסי לפייסבוק של "תנו לחיות לחיות", למשל, ובקשי מהגולשים הנחיות. זה דחוף, כיוון שהגור ודאי סובל. בהצלחה!

יש לי חתול מסורס שאימצתי לפני 7 שנים. הוא חצי פרסי-חצי רחוב, מדהים ואהוב מאוד בביתנו. יש לנו בעיה - הוא נשכן בצורה איומה. מה עושים?

גור חתול פרסי לבן עם עיניים כחולות יושב. Rui Vale de Sousa, ShutterStock
אבל למה לנשוך כל היום?/ShutterStock, Rui Vale de Sousa

ישנם פתרונות חיוביים כדי לשנות את התנהגות החתול האהוב שלכם. ראשית, אל תכעסו, ולמעשה נסו לא להגיע למצב בו הוא יינשך, כלומר הרחיקו ידיכם ורגליכם ממנו, ואל תשחקו איתו עזרת ידיכם, גם אם הן מתחת לשמיכה. לרוב נשיכות נובעות מכך שהחתול ללא ציפורניים (אנו מקוות שזה איננו המצב), או רגיל לשחק מגיל מאוד צעיר עם ידיים. שנית, אנא שימו על ידיכם משהו לכסותן, אפילו כפפה, עד שהוא יבין שהידיים אינן משחק. במקביל חשוב לשחק איתו בכל יום בבוקר וגם בערב ובלילה עם חכות ארוכות המתאימות לפעילות חתולים, כמו חכת ה-DA BIRD המיועדת באופן בסיסי לאימון של החתול לציד ומשמשת גם להפסקת נשיכות ושריטות.

שוב – לא לכעוס ולא לתת תשומת לב לפעילות של נשיכות, אלא רק לבצע המשחקים כפי שצוין. בדקו כמובן גם את שיניו (בדיקה אצל וטרינר מומלצת בגיל 7). ייתכן ומשהו מטריד אותו בפיו, זאת במקביל להרגליו, שיש לשנותם. בהצלחה!

יש לי חתולה מעוקרת בת 14. לאחרונה היא מייללת הרבה ואף משמיעה קולות חזקים ומשונים. היא חיה בבית, מתפנקת כל הזמן, ומקבלת אוכל יבש ומדי שבוע מקבלת מעדן. אין סיבה שהיא תיילל כל הזמן. מה עושים?

קלוז אפ על חתול מיילל. ShutterStock
אבל למה ליילל כל היום?/ShutterStock

חתולה בת 14 שמייללת ללא סיבה נראית לעין חייבת לעבור באופן מיידי בדיקה וטרינרית. יש אפשרות של דלקות פרקים כואבות ובעיות אחרות. אצל חתולים מתבגרים, גם מנטליות שווטרינר מנוסה בתחום החתולים יאתר בבדיקה רצינית. בנוסף ובמקביל (לא במקום בדיקה), דאגו לתת לה תשומת לב חיובית בלבד והרבה משחקי חכה ואחרים, כמו גם אפשרות לצפות בנעשה בחוץ – ייתכן והייללות נובעות גם משעמום.

(צילומים: ShutterStock)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully