וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הממשלה לא תצביע על חוק חינוך חובה

טל שלו

8.1.2012 / 0:01

על רקע התנגדויות שרי הממשלה לקיצוץ הרוחבי מתחזקת ההערכה כי הצעת חוק חינוך חובה תידון, אך לא תעלה להצבעה. "דיון המכיל שינויים והחלטות תקדימיות לא יסתיים בישיבה אחת"

עדיין לא ידוע אם הממשלה תצביע היום (ראשון) על פרק החינוך של דו"ח טרכטנברג, שעיקרו החלת חוק חינוך חינם לגיל הרך, אולם משרד האוצר וראשי ישראל ביתנו קיימו משא ומתן לילי בניסיון להשיג את תמיכת שרי הסיעה בתוכנית. אמש נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ אביגדור ליברמן, ובעקבות הפגישה ביניהם מתנהלים מגעים בין שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לבין אנשי משרד האוצר.

בישראל ביתנו דורשים לשנות את הקריטריונים שבהם יוענק חינוך חינם לגיל הרך, כך שיינתן תיעדוף לאוכלוסייה בה שני בני הזוג עובדים וליוצאי צבא. לפי ההערכה, אם תיענה דרישת ישראל ביתנו, שריה יצביעו בעד תוכנית החינוך של נתניהו ובכך למעשה יתאפשר רוב שיאפשר את העלאת הנושא לדיון בממשלה. עם זאת, בלשכת נתניהו הדגישו אמש כי ייתכן שהדיון היום בממשלה יסתיים ללא הצבעה, כפי שאירע בעבר פעמים רבות בדיונים בנושאים תקציביים.

במהלך השבוע האחרון החריפה ההתנגדות הנחרצת של סיעות הקואליציה לקיצוץ הרוחבי בתקציבי משרד הממשלה, שנועד לממן את תוכנית החינוך בעלות של 1.4 מיליארד שקלים. בסוף השבוע המשיכו המגעים של אנשי משרד ראש הממשלה גם מול הסיעות האחרות המתנגדות: ש"ס והעצמאות, אך המאמצים לא העלו עד כה תוצאות. במשרד האוצר הדגישו אמש כי המגעים מול אנשי משרד ראש הממשלה נמשכים כל העת, וכי מבחינת אנשי האוצר התוכנית תעלה להצבעה היום.

"הדרך לא מספיק שקולה"

לפי תוכנית ראש הממשלה, כבר משנת הלימודים הבאה יוחל חוק חינוך חינם לילדים מגיל 3-4, וכ-250 אלף ילדים יהנו כבר בשנת 2012 מגנים ציבוריים ומעונות יום. עוד כוללת התוכנית בניית יותר מ-2,000 גנים ציבוריים ומעונות יום ל-30 אלף ילדים חדשים, וסבסוד צהרונים עד השעה 16:00 לגילאי 3 עד 9, וכן של תשלומי הורים במערכת החינוך. לצורך מימון התוכנית, נדרש קיצוץ רוחבי מכל משרד הממשלה בשיעור של כ-4%, וכן ייפגעו תוכניות ייעודיות במשרדים נוספים, בהם במשרדי הרווחה, הפנים, ביטחון הפנים, הנגב והגליל.

שר החוץ ליברמן הבהיר את עמדת ישראל ביתנו בסוף השבוע, וקרא להחיל את התוכנית רק על משפחות בהן שני ההורים עובדים ושירתו בצבא. "הדרך בה מוצע השינוי כרגע לא מספיק שקולה ובדוקה ונעשית בהינף יד", אמר ליברמן בכינוס הוועידה המוניציפלית של ישראל ביתנו, והבהיר כי שרי המפלגה יתנגדו לקיצוץ ה"פלט" בתקציב שיפגע באוכלוסיות רחבות, והודיע כי ישראל ביתנו תביא לממשלה הצעה אלטרנטיבית.

ראש הממשלה הדגיש בסוף השבוע כי הוא סבור שהקיצוץ הרוחבי ראוי: "2012 היא שנת הביטחון והחינוך" אמר נתניהו, "כל מי שעיניו בראשו יודע שאי אפשר לפגוע עכשיו בתקציב הביטחון; מקיצוץ רוחבי של 4 אחוז מהתקציב הפנוי של כל משרד זה מאמץ ראוי ואפשרי למטרת על שכזו". פרט לשר סילבן שלום, שהודיע על התנגדותו לתוכנית עקב הקיצוץ המוצע של כ-37 מיליון שקלים מתקציב המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שמרו שרי הליכוד על שתיקה בנושא, למרות הפגיעה המסתמנת גם בתוכניות ייעודיות של משרד הרווחה של השר משה כחלון, התחבורה של ישראל כ"ץ והגנת הסביבה של גלעד ארדן. גם השר יוסי פלד, שנחשב לאופוזיציונר בדרך כלל, לא הביע עמדה נחרצת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully