וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו בית חדש: משרדי חמאס יעברו מדמשק לטוניסיה

ניר יהב

7.1.2012 / 13:20

על רקע המהומות בסוריה, דווח כי ארגון חמאס יעתיק את משרדיו מדמשק למדינה הצפון אפריקאית. מפלגת השלטון בטוניסיה כבר בירכה: "המדינה לא תחסוך מאמץ בתמיכה בסוגיה הפלסטינית"

לאחר שרוב הנהגת חמאס נטשה את דמשק, נדמה כי היא מצאה מדינה שתסכים לארח את מפקדותיה. על פי דיווח מהבוקר (שבת) בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, הנסמך על מקורות פוליטיים בטוניסיה, חמאס צפוי להעביר את משרדיו לטוניסיה "אם המצב בסוריה לא ישתפר". לפי הדיווח, הדבר סוכם במהלך ביקור שקיים השבוע בטוניסיה ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, במהלכו הוא נפגש עם כל צמרת המדינה.

דובר מפלגת השלטון "א-נהדה", עבדאללה זוארי, אמר כי "אנו רוצים לחזק את היחסים עם כל תנועות השחרור, עם כל הממשלות הנבחרות ועם כל האנשים החופשיים בעולם". הוא אישר כי קיימת כוונה לפתוח את משרדי חמאס בטוניסיה ואמר כי אם הדבר יקרה, "אף גורם פוליטי במדינה לא יתנגד לכך".

לדבריו, נושא פתיחת משרדי חמאס בטוניסיה היה רק אחת ממטרות ביקורו של הנייה במדינה. "מטרת הביקור גדולה מכך. אני מעריך שנושא פתיחת המשרדים הוא אחת המטרות. אני חושב שנשיא המדינה, ראש הממשלה וראשי המפלגות והמוסדות במדינה עומדים לצד הסוגיה הפלסטינית ולא יחסכו מאמץ בתמיכה בסוגיה זו. בין היתר באמצעות פתיחת משרדים לחמאס".

הרקע: מתיחות בין אסד לחמאס

לאחרונה דיווחו כלי התקשורת הערבים על מתיחות קשה השוררת בין חמאס לדמשק בעקבות האלימות שנוקט המשטר הסורי נגד המפגינים במדינה. מנהיגי חמאס, שהתרכזו בשנים האחרונות בבירה הסורית, החליטו לעזוב את המדינה. על פי כמה דיווחים, כל המנהיגים, זולת משעל, כבר נטשו את סוריה ועברו לירדן, לקטאר ולמצרים.

לפי הדיווחים מהתקופה האחרונה, משעל ביקש מאסד לקדם רפורמות עוד לפני שהמהפכה הגיעה לסוריה, אך אסד סירב להיענות. עוד דווח כי משעל שוחח עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר לו כי חמאס לא יוכל לעמוד לצד המשטר הסורי בזמן שהוא שופך את דם המפגינים. בתגובה, אמר נסראללה למשעל כי יבקש מאסד לקיים פגישה משותפת עם שניהם, אך אסד התעלם ממנו - ונפגש רק עם מזכ"ל חיזבאללה.

יחד עם זאת, ביום שלישי דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי אסד אכן צפוי להיפגש בשבועיים הקרובים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. לפי הדיווח, לפגישה יבואו גם ראשי הפלגים הפלסטיניים האחרים היושבים בדמשק. העיתון מדווח כי אסד, המבודד מן העולם בשל מלחמת האזרחים המתחוללת בארצו, מנסה להתפייס עם משעל ועם יתר ההנהגה הפלסטינית, ולהשיג מחדש את תמיכתו של העולם הערבי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully