וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מעצורי הטרור היהודי - חשוד בריגול חמור

יהושע בריינר

5.1.2012 / 22:04

בית המשפט האריך את מעצרו של פעיל הימין רועי רידר, החשוד שארגן את האוטובוסים שנשלחו לחטיבה המרחבית אפרים. חבר הכנסת אורי אריאל הציע כי ישהה במעצר בביתו, אך בית המשפט סירב

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרו של פעיל הימין שנעצר אתמול בשערי לכנסת בבואו להיפגש עם חבר הכנסת אורי אריאל, וחשוד בארגון הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים ובשיגור האוטובוסים לאזור קדומים. במהלך הדיון התברר כי החשדות נגד הפעיל, רועי רידר בן ה-25, רכז בוועד מתיישבי בנימין, הינן חמורות מאוד – בין היתר, הוא חשוד בעבירה של ריגול חמור, קשירת קשר לביצוע פשע ואף להצתה של רכב פלסטיני. מדובר בעבירות חמורות אף יותר מאלו בהן חשודים שלושת העצורים מיצהר, הנחשבים כ"מוחות" מאחורי הפעילות בשטח. בנוסף, התגלה כי חבר הכנסת אריאל עצמו אף הציע כי רידר ישהה במעצר בביתו, אולם חלופת המעצר נדחתה.

מקורביו של רידר אינם מכחישים כי אירגן אוטובוס מישיבת מרכז הרב שבירושלים לכיוון רמת גלעד, אולם אומרים כי בכל מקרה לא שלח את הפעילים לפרוץ לחטיבה המרחבית אפרים. "אם היה יודע שזו כוונתם, הוא לא היה מאפשר זאת", הם אומרים. מעבר לכך, רבים בהתיישבות הרימו גבה בפליאה למשמע מעצרו של רידר, שנחשב לפעיל מתון מאוד שאינו קשור כלל לאירועי הטרור היהודי אלא בעיקר לארגון פעולות מחאה, כדוגמת הפגנות ועצרות.

"רידר אינו מעורב באירועים אלימים"

עוד התברר כי על אף צו המעצר שהוצא נגדו כבר לפני שלושה שבועות, לא עשתה המשטרה מאמץ ניכר לאתרו. פרקליטו מטעם ארגון "חננו", עורך הדין יאיר גולן, טוען כי הדבר מדגיש כי רידר אינו מעורב באירועים האלימים. "מרשי קשור למתנחלים ולארגון הסעות להפגנות, אך זה בוודאי אינו מצדיק מעצר ושלילת חירותו", אומר גולן. ביום ראשון, כזכור, צפויה הפרקליטות להגיש מספר כתבי אישום כנגד תשעה פעילי ימין המעורבים בחשד ל"ריגול חמור".

טרור יהודי משתולל - כותרות אחרונות:
הוארך מעצר פעילי ימין: "פעלו כמו מחתרת בשטחים"
המשטרה מעלה הילוך בטיפול בחשודים בטרור יהודי
חשד לטרור יהודי: כלי רכב הוצתו בכפר ערבי בי-ם

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully