וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת גרסאות: "הרב ראב"ד לא התנצל על דבריו"

6.1.2012 / 0:04

מקורבים לסא"ל רם ראב"ד טוענים כי בניגוד לפרסומים קודמים הרב הראשי של חיל האוויר לא שלח מכתב התנצלות לראש אכ"א על התנהלותו. ביום ראשון יפגש עם מפקד החיל שידון בעניינו

מקורבים לרב הצבאי הראשי של חיל האוויר, סא"ל רם ראב"ד, הגיבו אמש (חמישי) על הפרסומים לפיהם הרב התנצל בפני ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, על המחאה שהביע על האיסור שהוטל על חיילים לצאת מאירועים רשמיים בהן שרות נשים. הגורמים מסרו כי הרב לא יתנצל בפני אף גורם וכי אין לו על מה להתנצל. הם הוסיפו כי סא"ל ראב"ד שלח מכתב ללשכת הרב הראשי של צה"ל, תא"ל רפי פרץ, שבו הוא השיב לטענותיו. לדבריהם, הוא לא חזר בו מהתפטרותו, אך ביקש למנוע את הכפשת שמו.

מוקדם יותר אתמול פורסם כי ראב"ד העביר מכתב התנצלות לברביבאי, בו הביע צער על התנהלותו שפגעה בה ובוועדה בראשה עמדה, לבחינת סוגיית השילוב הראוי. גורם צבאי המקורב לסא"ל ראב"ד, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מפקד חיל האוויר לא ימהר להדיח אותו מאחר והוא לא פעל בניגוד לנהלים. בסך הכל, הוא אמר שהוא לא מעוניין להמשיך ולשרת כיועץ לפרויקט. הוא לא סירב פקודה ולא מתח ביקורת פומבית על אורנה ברביבאי, למרות שזה מה שהשתמע".

בתוך כך, נמסר כי מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, יקיים ביום ראשון פגישה עם הרב ראב"ד. כאמור, הרב הצבאי הראשי תת-אלוף רפי פרץ הודיע לסגן-אלוף ראב"ד כי המליץ להדיחו מתפקידו כרב צבאי. גורמי צבא המקורבים לסגן-אלוף ראב"ד, מעריכים כי מפקד חיל האוויר לא ימהר להדיח אותו מתפקידו וינסה להוביל לפשרה. עם זאת טוען גורם צבאי, כי "טרם התקבלה כל החלטה בנושא ומפקד חיל האוויר טרם דן בכך".

התנהגותו מנוגדת לנורמות של צה"ל

מדובר צה"ל נמסר, כי "פרויקט שירות חרדים - 'שח"ר' הינו חלק מהמאמץ הלאומי לגיוס כלל מגזרי החברה הישראלית ובכללם הציבור החרדי. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף בני המגזר החרדי המתגייסים לצה"ל ושילובם במסלולים שונים בכלל זרועות הצבא. צה"ל רואה בכך חשיבות ופועל להרחבת היקף המתגייסים. דובר צה"ל מבהיר כי התנהגותו של רב חיל האוויר עומדת בניגוד לנורמות המקובלות בצה"ל, ובימים אלה מתקיים בירור בנושא".

ביום שלישי אמר ראב"ד כי בכוונתו להתפטר מתפקידו הנוסף, כרב הצבאי של פרויקט שילוב החרדים בצבא, וזאת על רקע החלטת המטכ"ל לחדד את פקודות השילוב הראוי, כפי שהן מופעלות כיום, בקרב כלל חיילי צה"ל. ראב"ד לקח חלק בוועדה שבחנה את השילוב הראוי בצה"ל, בראשות ראש אכ"א. הוועדה, שמונתה על ידי הרמטכ"ל בני גנץ, קמה בעקבות הסערה שנוצרה עקב סירוב של חיילים דתיים להשתתף באירועים בהם הייתה גם שירת נשים, כפי שקרה גם במהלך טקס בבית ספר לקצינים. לאחר שהמטכ"ל אימץ אתמול את המלצות הוועדה, לפיהן כלל החיילים בצה"ל יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות, החליט ראב"ד להביע את מחאתו במכתב ששלח לחיילי הפרויקט.

"אני מצטער, אך לא אוכל להשתתף בחידוד הנהלים בפרויקט שח"ר", אמר הרב לחבריו בשיחות סגורות, "החרדים התגייסו לצה"ל בתנאים ברורים ופתאום רוצים לשנות את התנאים - זה יביא לפיצוץ". לדבריו, "נכון שברור לכולם שהם צריכים לעמוד בטקס בו שרה אישה, אבל עד עכשיו אף אחד לא אכף את זה. אני לא יכול לקחת אחריות על הקרע והפיצוץ שיהיה ביום שבו יאכפו בכוח את הפקודה". הרב ציין כי במשך ארבע שנים נשמר סטטוס קוו, תוך העלמת עין מהשתתפות חרדים בפעילויות מסוימות, ולפי ראייתו יש כוונה לשנות זאת.

עוד בנושא:
הרב הצבאי הראשי ימליץ: להדיח את רב חיל האוויר
בתחילת הפרשה: בגלל שירת הנשים - "רב החרדים" בצה"ל מתפטר
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי

(עדכון אחרון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully