וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעת התקפה": נוהל חירום חדש בעת הסלמה בדרום

רמי שני

5.1.2012 / 6:58

הנוהל החדש שגיבש פיקוד העורף מאפשר הטלת הגבלות על אוכלוסיה אזרחית בעת הסלמה, ביניהן הגבלות תנועה וכינוסים. בשנה שחלפה נורו לעבר ישראל 680 רקטות מסוגים שונים ופצצות מרגמה

מערכת הביטחון יצרה נוהל מצב חירום שנועד לאפשר הטלת מגבלות על האוכלוסייה האזרחית בעת הסלמה. מדובר במצב שנקרא "שעת התקפה". הכרזה עליו מאפשרת הפעלה של קובץ תקנות להתנהלות על פי החלטה של מפקדי פיקוד העורף והיא נעשית לאחר הערכת מצב מקיפה. במצב כזה יכול מפקד פיקוד העורף המחוזי להגביל תנועות או כינוסים וראשי הרשויות אמורים להנחות את התושבים באופן ההתנהגות. הצורך בהגדרת מצב זה נולד בעקבות מבצע עופרת יצוקה. קצין בכיר העריך אתמול (רביעי), כי בעת הסלמה בעלת אופי קשה במיוחד, עלולים ארגוני החבלה ברצועת עזה לשגר יותר מאלף רקטות לעבר ישראל.

פיקוד העורף, משלים בתקופה זו מערך התגוננות, כחלק מהלקחים של מבצע עופרת יצוקה ופרקי ההסלמה שהיו אחריו. בשלב הזה, נעשות פעולות למגן מוסדות חינוך ומבני ציבור חיוניים במרחק של עד 15 קילומטרים מגבול רצועת עזה. על פי נתוני פיקוד העורף, נורו לעבר ישראל בשנה שחלפה 680 רקטות מסוגים שונים ופצצות מרגמה, 80 מתוכן הן רקטות גראד. 5% מכמות זו, נורתה כחלק מאירועי הסלמה, שביחד נמשכו 15 ימים. אירועים אלו גבו מחיר של ארבעה הרוגים באשדוד, אשקלון, באר שבע ועל ציר נחל עוז. יצוין כי בשנת 2010 נורו לעבר ישראל רק שתי רקטות גראד וכמה עשרות רקטות קסאם ופצצות מרגמה.

בשנה האחרונה נכנסה לפעולה מערכת איכון יציאות מטעני תמ"ס (תלולי מסלול) לעבר ישראל, שיכולה לאכן גם יציאות של פצצות מרגמה ולהפעיל מערכת התראה בישובים. מנתוני צה"ל עולה, כי 5% מכלל המטענים שנורו לעבר ישראל, התפוצצו בסמיכות לבתי מגורים או בתוכם. בפיקוד העורף מדגישים, כי ההנחיות שנמסרו לתושבים להתגוננות בפני מטעני תמ"ס נותרו בעינן, לאחר שהתברר כי ההתנהלות על פיהן בעת חירום, היא בהחלט מצילת חיים: "מערכי הגילוי וההתראה נעשו יותר ויותר ממוקדים ומשופרים וזה מאפשר לתת התראה מדויקת באשר למקום המשוער שבו תתפוצץ רקטה" אמר הקצין הבכיר.

עוד בנושא:
ביום שישי: צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות בעזה, פלסטיני נהרג
עוד תקיפה בעזה: פעילי הג'יהאד העולמי הופצצו
בשל רשלנות: נזק של מיליון דולר למערכת כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully