וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין להקל ראש בתביעה שאולמרט הגיש נגד לדור"

גלעד גרוסמן

4.1.2012 / 11:30

ביהמ"ש המחוזי בת"א מתח ביקורת על התנהלות הפרקליטות בתיק תביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר נגד פרקליט המדינה. "יש דברים שנאמרו בראיון בעיתון שהם לא נכונים"

"זו לא תביעה שצריך להקל בה ראש", כך אמר הבוקר (רביעי) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, שדן בערעור שהגישה הפרקליטות על ההחלטה שלא להעניק חסינות לפרקליט המדינה, משה לדור, בתביעה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

אולמרט תבע את לדור בעקבות ראיון שהעניק לעיתון הארץ, ובו הגדיר את התנהלותו של אולמרט כשערורייתית, זו בזמן שעדיין מתנהל נגדו הליך משפטי. בית משפט השלום דחה את טענת לדור שהראיון ניתן במסגרת תפקידו, ולכן הוא נהנה מחסינות מפני תביעה. בעקבות זאת ערערה הפרקליטות למחוזי.

השופט אורנשטיין מתח ביקורת על בקשת החיסיון שהגישה הפרקליטות, בין השאר מכיוון שבבקשה נכתב שלדור לא פעל בזדון, אולם המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד שרית דנה, כלל לא שוחחה עם לדור על מצבו הנפשי בעת מתן הראיון.

נציגת הפרקליטות, עו"ד גלי מיארה, טענה כי על אולמרט להוכיח שלדור פעל בזדון, ואין חובה על הפרקליטות לעשות זאת. לדבריה, מדובר בהחלטה מנהלית בלבד. היא הוסיפה שמקריאה בראיון עולה בבירור שלדור לא ניסה לפגוע באולמרט. על כך העיר השופט: "יש דברים שנאמרו בראיון שהם לא נכונים. הדברים מדברים בעד עצמם, ועוד כשמתנהל הליך פלילי במקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully