וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוסיף לתמוך במימוש טרכטנברג

מתי שמואלוף

4.1.2012 / 11:03

רבים שואלים מה קרה למחאה, אם היא תמשיך, אם היא היתה מקסם שווא שחלף. לא, המחאה מעולם לא נעלמה. וכבר יש לה הישגים. הישג ראשון למחאת ההורים של הקיץ הוא שהממשלה אישרה את המלצות דו"ח טרכטנברג הנוגעות למיסוי ואת חוק חינוך חינם לגילי 4-3. ההצלחה מתבטאת בין השאר בהטבות כמו שתי נקודות זכות לאבות לילדים מתחת לגיל 3, הנחה במס ההכנסה למעמד הבינוני, ביטול המכסים לרכישת מוצרים שעלותם עד 1,200 שקלים ועוד.

שוב הוכח שכדי לשנות צריך לייצר מחאה ולכבוש מחדש את המרחב הציבורי. אסור להישאר בבית ולחכות לנס. אנו צריכים להביא את השינוי ואפשר להביא הישגים אדירים. דוגמה נפלאה לכך היא, כאמור, חוק חינוך חינם לגילי 4-3, והפעילים עמלים כדי שהממשלה אכן תממש את הבטחתה. הגיל הרך הוא שלב קריטי בהתפתחות הילד, בהכנתו ללמידה ובהשתלבותו כפרט מתפקד בחברה. חינוך איכותי בגיל הרך מבטיח התפתחות מוצלחת, כמו גם טיפול מיטבי בקשיי התפתחות.

הפירות של היציאה לרחובות

הבטחת שירות איכותי הנתון לפיקוח לכל ילד תביא לקידום רמת החינוך בכל שלביו. בד בבד היא תתרום לצמצום פערים חברתיים ולהקלת נטל יוקר המחיה על קבוצות רחבות באוכלוסייה. יישום חוק חינוך חינם יכול להוביל לצמצום ההוצאה הציבורית בכל התקציבים החברתיים של רווחה, חינוך ובריאות. גם חתני פרס נובל קראו ליישומו. הם יודעים כי הוא יוביל להשקעה מחודשת לטווח ארוך. יש לציין כי החוק גם יתרום להגברת השתלבות נשים וקבוצות מוחלשות אחרות בשוק העבודה והתעסוקה.

אבל כדי שהחלטות הממשלה ימומשו עלינו לעקוב אחר ההתפתחויות ולפעול. אם אתם נלהבים מהשינויים שאומצו בתחום המיסוי, תימכו ביישום מלא של כל המלצות ועדת טרכטנברג. דעו כי ההמלצה ליישום חוק חינוך חינם לגילי 4-3 כבר אושררה בעבר על ידי כמה ועדות ציבוריות קודמות, ובהן גם כוח המשימה הלאומי לחינוך "ועדת דוברת". משרד החינוך ערוך לכך, אך דרוש לחץ ציבורי כולל כדי לדחוף עוד צעד קטן את הממשלה ולהוציאו לפועל. אסור לחכות לשנים הבאות. חיכינו מספיק עד היום. זוגות רבים משלמים מחיר גבוה ביותר עבור החינוך של ילדיהם. וכספים אלו יכלו להקל את המשקל הכבד הנישא על כתפיהם.

אנחנו כבר נהנים מהפירות של היציאה לרחובות. אבל אל תהיו תמימים, כי הבטחות קל לפזר. כדי לשנות צריך מאסות שיאכפו את יישום החוקים שאושרו. בוא נמשיך לנענע את העץ והפעם נדרוש את יישום חוק חינוך חינם לגילי 4-3. זיכרו כי כבר בשנת 1999 הבטיחו ליישמו בממשלה. מתפקידנו כעת להזכיר לממשלה כי צריך לממש אותו. כל יום שעובר זוגות צעירים משלמים מחיר גבוה ביותר. אסור להמשיך לנו לשבת ולחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully